Дата та місце народження: 25 жовтня 1955 року, м. Одеса.
Відомий вчений-педагог вищої школи. Нею достойно пройдено професійний шлях від викладача до доктора педагогічних наук, професора кафедри соціальної педагогіки і психології, завідувача кафедри соціальної педагогіки і психології Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, професора кафедри теорії музики та композиції Одеської національної музичної академії імені А.В. Нежданової. Викладає дисципліни: «Педагогіка», «Соціальна педагогіка», «Поліфонія», «Аналіз музичних творів», «Методологія і технологія музичного мислення особистості». Пройшла стажування в Саскатунському університеті Канади (провінція Саскачеван), де досліджувала міжнародний досвід використання технологій управління освітою.
У 1978 р. закінчила два факультети Одеської державної консерваторії імені А.В. Нежданової за спеціальностями «Музикознавство» та «Хорове диригування» (нині – Одеська національна музична академія імені А.В. Нежданової). У 1983 році закінчила аспірантуру Одеського державного педагогічного інституту імені К.Д. Ушинського та захистила кандидатську дисертацію «Формування вміння аналізувати педагогічні ситуації як умова підготовки майбутніх вчителів». У 1995 р. закінчила докторантуру Інституту педагогіки і психології професійної освіти Академії педагогічних наук України та захистила докторську дисертацію «Формування у студентів педагогічних вузів професійного мислення».
Кандидат педагогічних наук (1983), доцент (1986), доктор педагогічних наук (1995). Вчене звання професора кафедри соціальної педагогіки і психології присвоєно у 1997 р. З вересня 1998 р. до вересня 2002 р. працювала завідувачем кафедри соціальної педагогіки і психології Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського (нині – Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського). З 2002 р. – професор кафедри теорії музики та композиції Одеської державної музичної академії імені А.В. Нежданової (нині – Одеська національна музична академія імені А.В. Нежданової).
Науково-дослідну роботу спрямовує на дослідження проблем модернізації освітньої системи, формування професійного мислення особистості, фахівця, оволодіння ціннісно-методологічною культурою особистості. Результати наукових досліджень знайшли відображення в понад 90 публікаціях (монографіях, навчальних посібниках, наукових статтях, навчально-методичних розробках).
Основні праці:
- Профессиональное мышление учителя. – К., 1995. – 330 c.;
- Умение анализировать педагогические ситуации как показатель профессионального мышления учителя. – Киев, 1992. – 101 с.;
- «Осуществление нравственного воспитания молодежи в процессе формирования профессионального мышления личности» /Известия Академии педагогических и социальных наук. – Вып. XIV. – Москва: Издательство Московского психолого-социального института, Издательство НПО «МОДЭК», 2010. – С. 481-490;
- «Професійне мислення педагога-музиканта: історія, теорія, практика» /«Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки»: Збірник наукових праць. – Вип. 22. – К.: «Логос», 2014. – С. 193-201;
- «Формування професійного мислення у студентів вищих педагогічних навчальних закладів в процесі педагогічного тренінгу як умова досягнення педагогічної розумності особистості» /«Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки»: Збірник наукових праць. – Вип. 25. – К.: «Логос», 2014. – С. 204-213;
- «Концептуальні основи дослідження і формування професійного мислення педагога» /«Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки»: Збірник наукових праць. – Вип. 3 (28). – К.: «Логос», 2015. – С. 58-67;
- «Теоретико-методологічні основи системи педагогічних відношень як об’єкту дослідження студентів в процесі професійної підготовки /Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. – Вип. 2 (15). – Мелітополь: Вид-во «Мелітополь», 2015. – С. 77-81;
- «Дослідження суджень в процесі формування професійного мислення у студентів вищих педагогічних навчальних закладів» /«Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки»: Збірник наукових праць. – Вип. 2 (31). – К.: «Логос», 2016. – С. 39-52;
- «Теоретико-методологічні основи цілісного процесу музичного дослідження як умова розвитку музичного мислення особистості» /Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка». – № 1 (7). – Київ: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2018. – С. 46-49.
За період 2024 року була взята участь у наступних подіях:
- Нагорна Г.О. «Організація самокритичної діяльності в контексті формування професійного мислення музиканта» / «Вісник науки та освіти (Серія «Педагогіка»)» ISSN 2786-6165 (Online) УДК 001.32:1 /3](477)(02) № 9 (27), 2024. – С. 952–965
- «Самоуправління дослідницькою самокритичною діяльністю у процесі професійної підготовки майбутніх музикантів» // «People and the world:
global problems of human development». Abstracts of XIV International Scientific and Practical Conference. Prague, Czech Republic, 2023. – Pp. 190–191. (Online) - «Раціонально-творчий підхід до формування музичного мислення особистості» // «Current methods of improving outdated technologies and methods». Abstracts of І International Scientific and Practical Conference. Bilbao, Spain, 2024. – Pp. 292–293. (Online)
- «Сутність і зміст музичного мислення особистості» // «Research work in the system of training teachers in technological fields». Abstracts of ІІ International Scientific and Practical Conference. Berlin, Germany, 2024. – Pp. 233–234. (Online)
- «Критичне і творче мислення як умова досягнення професійної розумності музиканта» // «Intellectual education of students and schoolchildren of the new generation». Abstracts of ІІІ International Scientific and Practical Conference. Paris, France, 2024. – Pp. 173–174. (Online)
- «Уявлення як елемент структури музичного мислення особистості» // «Innovative research and perspectives of the development of science and
technology». Abstracts of IV International Scientific and Practical Conference. Stockholm, Sweden, 2024. – Pp. 214–216. (Online) - «Аналіз системи відношень цілісного процесу музично-теоретичного дослідження» // «Problems of integration of education, science and business in globalization». Abstracts of V International Scientific and Practical Conference. Sofia, Bulgaria, 2024. – Pp. 203–204. (Online)\
- «Оволодіння майбутніми музикантами умінням робити допущення у процесі музично-теоретичного дослідження» // «Information technologies in education, technology and industry». Abstracts of VII International Scientific and Practical Conference. Madrid, Spain, 2024. – Pp. 189–190. (Online)
- «Уміння уявляти цілісний процес дослідження музичного мистецтва як умова формування професійного мислення музиканта» // «Information technologies and automation of learning in modern conditions». Abstracts of VIII International Scientific and Practical Conference. Munich, Germany, 2024. – Pp. 196–197. (Online)
- «Принципи музично-теоретичного дослідження як основа уявлення цілісного процесу розвитку музичного мистецтва» // «Social ways of training specialists in the social sphere and inclusive education». Abstracts of XIII International Scientific and Practical Conference. Prague, Czech Republic, 2024. – Pp. 251–252. (Online)
- «Методологічні аспекти уявлення цілісного процесу музично-теоретичного дослідження як умови формування професійного мислення особистості» // «Modern information technologies in education and science». Abstracts of XXX International Scientific and Practical Conference. Prague, Czech Republic, 2024. – Pp. 175–177. (Online)
- «Методологія і технологія музично-теоретичного дослідження в контексті формування професійного мислення музиканта» // «Actual problems of professional education: experience and prospects». Abstracts of XXXII International Scientific and Practical Conference. Munich, Germany, 2024. – Pp. 118–120. (Online)
- «Специфічні особливості узагальнених умінь формування професійного мислення музиканта» // «Problems and prospects of global business development». Abstracts of XXXIV International Scientific and Practical Conference. Bilbao, Spain, 2024. – Pp. 94–95. (Online)
- «Реалізація особистісно-діяльнісного підходу до формування професійного мислення музиканта» // «Science, scientists and learning: contemporary challenges of 2024». Abstracts of І International Scientific and Practical Conference. Krakow, Poland, 2024. – Pp. 65–66. (Online)
- «Стратегія і тактика відношень цілісного процесу музично-теоретичного дослідження» // «Problems of modern youth and the latest methods of assistance». Abstracts of ІІ International Scientific and Practical Conference. Hamburg, Germany, 2024. – Pp. 112–113. (Online)
- «Самоуправління професійними ідеями як умова розвитку критичного і творчого мислення музиканта» // «Innovative methods in education, science and business: challenges and opportunities». Abstracts of ІІІ International Scientific and Practical Conference. Antwerp, Brussels, 2024. – Pp. 97–98. (Online)
- «Управління процесом дослідження обставин розвитку музичного мистецтва як умова формування професійного мислення музиканта» // «Scientific trends in the development of science and education». Abstracts of X International Scientific and Practical Conference. Thessaloniki, Greece, 2024. – Pp. 145–146. (Online)