Майденберг-Тодорова Кіра Ісааківна

доцент

Майденберг-Тодорова Кіра Ісааківна

доцент

  • кандидат мистецтвознавства
  • доцент
  • член Національної спілки композиторів України
Біографія

Майденберг-Тодорова Кіра народилася в 1985 році  в Одесі. Закінчила Одеське училище мистецтв і культури імені К. Ф. Данькевича теоретичний (2000) і фортепіанний факультети (2001) (клас Терляхіної Н.П.). Одночасно займалася композицією в класі Томльонової А.С.

Протягом 2005-2011 років навчалася в Одеській державній музичній академії імені А. В. Нежданової (нині – Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової) за спеціальностями композиція (клас професора Цепколенко К.С.) та фортепіано (клас Резнік Д . Б.).

У 2013 році закінчила асистентуру-стажування в Одеській національной музичній академиії імені А. В. Нежданової за специальністю композиція (творчій керівник професор Цепколенко К. С.).

З 2013 року – член Національної спілки композиторів України.

У 2014 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Алеаторно-сонористична композиція як інтерпретативний феномен у контексті сучасної музичної поетики».

Майденберг-Тодорова К. відвідувала майстер-класи в літній академії “Musicalta” (Руффак, Франція, 2008) і в міжнародній академії музики ISAM (Міхельштадт, Німеччина, 2008), перші міжнародні композиторські майстер-класи сучасної музики «Course» (Київ, Україна, 2012, 2013).

Діяльність

Викладає на кафедрі наступні дисципліни:

-«Композиція» (фах) для студентів-композиторського відділу,

-«Розвиток творчих здібностей» для різних напрямків

-«Інструментовка» для композиторів та музикознавців,

-«Інстументознавство» для композиторів, музикознавців та симфонічних диригентів,

-«Читання симфонічних партитур» для студентів музикознавчого, композиторського, фортепіанного відділів та відділу симфонічного диригування,

-«Поліфонія». для студентів духового відділу стаціонару, та духового та струнного відділів заочного відділення, сольфеджіо для студентів підготовчого відділення кафедри сольного співу, для вокалістів-іноземців, для піаністів–іноземців,

-«Педагогічна практика».

-Керівництво магістерськими.

Науково-педагогічний стаж – з 2013 року. Викладацький стаж – з 2005 року.

 

Громадсько-просвітницька та міжнародна діяльність:

Є лауреатом регіональних, всеукраїнських та міжнародних конкурсів молодих композиторів, серед яких: Регіональний конкурс  «Пентатон» (Миколаїв, Україна, 2007 р.), Міжнародний конкурс композиторів  пам’яті Й.Дорфмана. (Міхельштадт, Німеччина, 2008 р,), Перший музичний конкурс молодих композиторів пам’яті Івана Карабiця (Київ, Україна, 2011 р,), Перший відкритий конкурс-фестиваль сучасного мистецтва «Donbas Modern Music Art» (Донецьк, Україна, 2013 р. – Гран-Прі). Лауреат Державної премії ім.. Л. Ревуцького (2018)р.).

Її твори виконуються на багатьох відкритих акціях, концертах,  всеукраїнських та міжнародних фестивалях, таких як  «Kiev-music-fest» (Київ, Україна 2001,2009), «Music Marine Fest» (Одеса, Україна, 2006, 2007 рр.), «Форум музики молодих» (Київ, Україна, 2007, 2011,2013, 2016 рр,), «Два дні і дві ночі нової музики» (Одеса, Україна, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 рр,), «Мост дружбы Украина-Россия»(Москва, Росія, 2009 рр,) «Музыка без границ Украина-Россия» (Харків, Україна, 2010 рр.), «Молоді композитори України» (Львів, Україна, 2010 р.), «Музичні прем’єри сезону» (Київ, Україна, 2011р.), Міжнародний фестиваль академічних хорів (Пардубіце, Чехія, 2012 р,), «Дні нової музики» (Харків, Україна, 2013 р.), Міжнародний конкурс-фестиваль хорових колективів (Молдова, 2014 р.), Міжнародний фестиваль хорової музики в Монтре (Монтре, Швейцарія, 2016 р.), Міжнародний фестиваль сучасної музики FIDAS-2020 (Кіто, Еквадор) та інш. У 2009 році  К. Майденберг-Тодорова здійснила прем’єрне виконання свого Концерту-симфонії для фортепіано з оркестром на міжнародному фестивалі нової музики «Impulsfestival» (Галле, Германія, 2009 р.).

К. Майденберг-Тодорова є автором низки конкурсних творів, що виконувалися на відкритих конкурсних прослуховуваннях: Відкритий конкурс молодих викладачів-піаністів пам’яті Л.Баренбойма ( Одеса, 2009, 2011, 2014,2017 рр.); Всеукраїнський конкурс юних музикантів «Срібна нота» у м. Одесі: номінація скрипка (2012 р.), номінація фортепіано (2014 р., 2016 р.),  номінація віолончель (2016 р.), Відкритий конкурс юних гітаристів (2018 р.).

Твори К. Майденберг-Тодорової входять до педагогічного репертуару учнів та колективів дитячих музичних шкіл різних міст України, постійно виконуються учнями на відкритих всеукраїнських та міжнародних заходах для юних виконавців.

Постійно приймає участь на різноманітних Міських та Всеукраїнських конкурсах у якості члена журі, таких як: Відкритий фестиваль–конкурс дитячої творчості «Фонтанська весна» (Одеса,Україна, 2009, 2010, 2011, 2012,  2013 рр.).; Відкритий конкурс молодих викладачів-піаністів пам’яті Л.Баренбойма (Одеса,Україна, 2011, 2014, 2017 рр.), Всеукраїнський конкурс юних композиторів «Натхнення» (Харків, Україна, 2016 р. 2018 р. 2020р.); Перший всеукраїнський відкритий конкурс вокальної майстерності «Belcanto» (Одеса, Україна, 2016 р). Міжнародний фестиваль «Мade in Ukraine» (Одеса, Україна, 2017, 2018, 2019 рр), Всеукраїнський  конкурс «Крок до успіху» (номінація композиція) (Одеса, Україна, 2018 р. 2020р.), Всеукраїнський  конкурс з теоретичних дисциплін «Music Olymp» (Одеса, Україна, 2018 р.2019 р., 2020р.)

Є членом журі та координатором Відкритого регіонального конкурсу юних композиторів ім.. Ю. Гомельської «Art of composition» (Одеса, Україна, 2017, 2019 рр.).

 

Публікації

Наукові публікації:

  • Майденберг К. Авторское произведение как фиксированный процесс импровизации (на примере фантазии на остинато Дж. Корильяно. Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної музичної академії ім. А. В. Нежданової. Вип. 13. Одеса, «Друкарський дім», 2011.  С. 124–134
  • Майденберг К.Феномен импровизации в современном композиторко-исполнительском сотворчестве. Київське музикознавство. Київський інститут музики ім. Р. М. Глієра. Вип. 39. Київ, 2011.  С 42–52
  • Майденберг К. Явление музыкальной драматурги в алеаторно-сонористической композиции.Музична драматургія: теорія і практика. Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Вип. 103.  Київ, 2012.  С 25–31
  • Майденберг К. Хронотопические свойства алеаторной композиции в творчестве П. Булеза: на примере Третьей сонаті для фортепиано. Київське музикознавство. Київський інститут музики ім. Р. М. Глієра.  Вип. 44. Київ, 2012. С 57–66
  • Майденберг К. Преобразование фактуры в сонористической композиции:пространственно-временной аспект.  Механізм новацій у музичній творчості. Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Вип. 10 Київ, 2013. С 32–40
  • Майденберг-Тодорова К. Поетика и семантика композиции в творчестве П.Булеза и Дж. Кейджа.Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської національної музичної академії ім. А. В. Нежданової.  Вип. 16.  Одеса, «Друкарський дім», 2013. С. 262–270
  • Майденберг-Тодорова К. Тиша як полісемантичний феномен: композиторські та виконавськи способи втілення. Часопис Національної музичної академії ім. П. І. Чайковського. Науковий журнал. № 1 (18). К. : НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2013. С. 66-72.
  • Майденберг-Тодорова К. Композиторские и исполнительские интерпретативные свойства алеаторно-сонористической композиции. Искусство и образование : научный журнал. Москва : Роспечать, 2013. Вып. 5 (83).  С. 32–41.
  • Майденберг-Тодорова К. Эстетическая значимость композиторского замысла в алеаторно-сонористической композиции д. Курляндского «Беспроводные технологии». Музичне мистецтво і культура : Науковий вісник Одеської національної музичної академії ім. А. В. Нежданової Одеса : Астропринт, 2014. – Вип. 19. – С. 275–284.
  • Майденберг-Тодорова К. Импровизация как средство интерпретации алеаторно-сонористической композиции. Музичне мистецтво и культура. Науковий вісник ОНМА ім. А.В.Нежданової. Одеса: «Астропринт» ,  Вип. 20.   С. 366-376
  • Майденберг-Тодорова К. Деякі теоретичні аспекти сучасної академічної музики: до проблеми сприйняття. Музикознавчі студії. Науковий вісник ЛНМА ім. М. Лисенка. 2014. Вип. 35. С. 383-394
  • Майденберг-Тодорова К Импровизационный оркестр как коммуникативный феномен в современной музыкальной культуре. Музичне мистецтво и культура. Науковий вісник  ОНМА ім. А.В.Нежданової / Одеса: «Астропринт». 2015. Вип. 21.   С. 237-246
  • Maidenberg-Todorova Kira  Communicative properties of improvisation in contemporary music . Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Київ : Міленіум,  Вип. 1. С. 122-127
  • Майденберг-Тодорова К Авторський хронотоп К. Цепколенко на приклады твору «Carin-Sounds»  для  флейти соло. Тези міжнародної науково-творчої конференції «Фестиваль два дні й дві ночі – марафон завдовжки в 25 років: підсумки, досягнення, перспективи».  Асоціація нова музика. 2019. стр. 43-46.
  • Maidenberg-Todorova K. Improvisational orchestra as an actual phenomenon of modern professional music Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ : Міленіум, 2019. Вип. 3.   С. 286-291
  • Maidenberg-Todorova I. Interpretative qualities of the modern music composition. Musicological discourse   and   problems   of   contemporary   semiology: collective  monograph . Chapter 8. Liha-press.  2020.  p.122-137

Методична розробка:

  • Методика викладання в класі композиції у мистецьких школах. КУ «Одеський обласний навчально-методичний центр закладів культури і мистецтва». 2019 р. 75 стр.3 д.а.

Музичні твори

  •  «Про тебе, Вкраїно» за поезією Л. Українки для дитячого хору, 2004
  • «Села муха(шутка)» за поезією Є. Чеповецького для дитячого хору та фортепіано, 2004
  • «Пісня про Буратіно» за поезією І. Майденберга для дитячого хору, 2004
  • «Тінь» за п’єсою І. Шварца для брасс–квінтету, 2005
  • «Диалоги» триптих для скрипки та віолончелі, 2005
  • «Осінь» за поезією Ф. Ніцше для баритону та фортепіано,2006
  • «Як не бачу тебе» за поезією І. Франка, 2006
  • Вариації для фортепіано соло, 2007
  • «Скрытое» за поезією В. Бодильова. 2007
  • «Ой минула вже зима» обробка української народної пісні для дитячого або жіночого хору, 2007
  • Парафраз на тему хорової обробки М. Леонтовича «Щедрик» для фортепіано соло, 2007
  • Соната для акордеону соло у трьох частинах, 2008
  • Триптих («Пустеля», «Стіна плачу», «Свято дощу») для кларнету in.B, віолончелі та фортепіано, 2008
  • «Размышления о дне нынешнем» за поезією І. Майденберга для жіночого хору та фортепіано, 2008
  • «Будь ласка, тихіше» («Please, keep а silenсe») для гобою та віолончелі, 2009
  • Концерт-симфонія для фортепіано та симфонічного оркестру, 2009
  • «Ой я молода» обробка української народної пісні для жіночого хору, 2010
  • «И сонная беспечнось и тревога…» для струнного квартету, 2010
  • «Від Кирки до Харибди» для канклеса соло, 2011
  • «Погляд на Оливье Мессіана» для фортепіано соло, 2011
  • «Всередині стихії» («The force, that drives the water») для скрипки та баяна, 2011
  • «Time for percussion» для ансамблю перкусії, 2011
  • «Автограф» для флейти соло, 2012
  • «Две попытки познания» для баяну та фортепіано, 2012
  • «А TRE» для бірбуне, канклесу та аккордеону (або для кларнету, маримби та акордеону), 2012
  • «Пассажир» для гобою, кларнету, валторни, скрипки та фортепіано, 2012
  • «Punctum» для флейти, скрипки, кларнету та альта, 2012
  • «Білий килим забуття» для дитячого або жіночого хору, 2013
  • «Илюзія спіралі» для симфонічного оркестру, 2013
  • «Sketh» для баяну та аккордеону, 2016
  • «Схема – 1» для імпровізаційного оркестру, 2016.
  • «А-У» за поезією Г. Сапгіра для дитячого або жіночого хору, 2016
  • «Pa de sinq» для фортепіано, 2017
  • «Завтра» кантата на вірші Т. Положий для сопрано, кларнету, віолончелі, маримби, фортепіано та іграшкового фортепіано, 2017
  • Тиша для жіночого хору, 2018
  • Noviliero для гітарного квартету, 2018
  • «Медуза» за позією Дж. Мур для баритону, скрипки, кларнету, маримби та фортепіано, 2019
  • Музичиний біопарк (20 п’єс для фортепіано для дітей молодшого шкільного віку). 2019

 

Видані твори:

  • Села муха (шутка) сл. Е. Чеповецкого. Композиторы Одессы – детям Сост.   Бондарь Е.Н. – Одесса: ОНМА им. А.В. Неждановой, 2013.
  • «Мишеня та Груффало»  (п єса для фортепіано). Мистецький простір Одеси №2 (2) 2014.
  • К. Майденберг-Тодорова. Твори для фортепіано. (20 творів) Музична Україна, Київ, 2015р. 60 стр.
  • К. Майденберг-Тодорова Збірка фортепіанних творів – 37 стр. Астропринт. Одеса 2019
  • К. Майденберг-Тодорова. Музичний біопарк . 40 стр. Астропринт. Одеса 2019

CD-видання

  • К. Майденберг-Тодорова .Time for percussion (cd-диск антологія Два дні й дві ночі) аудіо
  • К. Майденберг-Тодорова Камерні та хорові твори (монографічний компакт-диск)

 

Нагороди
  • Стипендіат голови державної обладміністрації «За досягнення значних успіхів у сфері культури і мистецтва» у номінації «Музичне мистецтво» (2000),
  • Дипломант премії одеського міського голови «Твої імена, Одесо!» (2007),
  • Лауреат щорічної Премії Одеської обласної ради талановитій молоді за особисті досягнення у різних сферах суспільного життя, І місце в номінації «За творчі досягнення» (2012).
  • Почесна грамота директора Департаменту культури та туризму Одеської міської ради за натхнену працю у справі виховання молодих композиторів (2013 р.).
  • Почесна грамота начальника управління культури, національностей, релігій та охорони об’єктів спадщини облдержадміністрації за плідну творчу діяльність, професіоналізм, вагомий особистий внесок у розвиток вітчизняного музичного мистецтва та з нагоди 80-річчя з дня заснування Одеської організації НСК України. (2017).
  • Почесна грамота Голови Одеської обласної державної адміністрації за за плідні наукові здобутки, вагомі особисті заслуги в розвитку вітчизняної науки, багатогранну дослідницьку діяльність, високий професіоналізм та з нагоди Дня науки (2018 р.).
  • Лауреат Державної премії ім.. Л. Ревуцького (2018 р.).