Семенова Аліна Василівна

режисер

Семенова Аліна Василівна

режисер

  • режисер
Біографія

Семенова Аліна Василівна народилася і навчалася у Москві. Закінчила з «відзнакою» ГІТІС імені Луначарського, факультет музичного театру. За розподілом була направлена до Одеського театру музичної комедії імені М. Водяного. Другу вищу освіту отримала в Одеській державній консерваторії імені А.В. Нежданової по класу вокалу Летягіної Ельвіри Василівни, по класу камерного співу Книшової Тетяни Петрівни, Татур Ірини Георгіївни.

З 1993 року викладає в Одеській консерваторії (нині – Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової) на кафедрі сольного співу (вокал, камерний спів, вокальний ансамбль), а з 2005 року – на кафедрі оперної підготовки (режисер).

Діяльність

     Артистичний шлях Семенової А.В. триває вже 40 років на сцені Одеського театру музичної комедії по сьогоднішній день, де вона виконує провідні партії в оперетах і мюзиклах. В репертуарі А.В. Семенової понад 60 ролей. Серед яких: Теодора Вердьє («Принцеса цирку»), Адель («Летюча миша»), Тоня («Біла акація»), Ярина («Весілля в Малинівці»), Галя («Старі будинки»), Анжель і Жюльєта («Граф Люксембург»), Дезі і Мадлен («Бал у Савойї»), Ірен і Доллі («Хелло, Доллі»), Цариця («Ніч перед Різдвом»), у 2019 р. – Кручинина («Без вини винуваті») і багато інших різнопланових ролей в оперетах і мюзиклах.

     За роки педагогічної діяльності підготувала понад 30 студентів за фахом і камерному співу, оперної студії. Більшість з них працюють в Україні, а також в Китаї і Німеччині. Серед них – лауреати міжнародних конкурсів.

    На кафедрі оперної підготовки режисер Семенова А. В. поставила 9 студентських спектаклів. Серед них: “Наталка-Полтавка” в трьох актах, двічі – “Біла акація” в двох актах, одноактні: “Прекрасна Галатея” Ф. Зуппе, “Ключ на бруківці” Ж. Оффенбаха, “Старий Хоттабич” З. Багірова, “Військова юність моя”, “Квартет” Р. Бойко, “КрабуКлятва (Весільна подорож)” Н. Богословського. А також безліч уривків з опер, оперет та мюзиклів.

     З 2015 року, двічі на рік, була організатором, режисером і ведучою показів студентських досягнень в Золотому залі Одеського Літературного музею в рубриці “Кафедра оперної підготовки представляє!..”  Також зі студентськими спектаклями “Біла акація”, “Старий Хоттабич” і “Прекрасна Галатея” виступали в Одеській області:  у Будинку Культури села Фонтанка, Будинку Культури Одеського Рибрадгоспу, у    місті Теплодар, у приміщенні Театру Перуцького, в Одесі.

Публікації
  1. Про проблеми специфіки формування артиста сучасного музичного театру // «Музичне мистецтво і культура»: Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А. В. Нежданової. Вип. 5. – Одеса, 2004.
  2. Методичні рекомендації з мовленнєвої підготовки студентів-вокалістів музичних вузів // Одеська державна музична академія ім. А.В. Нежданової. – Одеса, 2004.
  3. Методичні рекомендації по виконанню арій з французьких оперет // Одеська державна музична академія ім. А.В. Нежданової. – Одеса, 2004.
  4. Біля витоків жанру: стильові особливості французької оперети і її значення в розвитку світового театру // Науково-методичний, інформаційно-освітній журнал „Вересень”. № 1-2 (31-32). – Миколаїв, 2005.
  5. Методичні рекомендації по виконанню арій і дуетів з оперет Австрії та Англії // Одеська державна музична академія ім. А.В.Нежданової. – Одеса, 2005.
  6. Методичні рекомендації по виконанню арій і дуетів з оперет. Неовенське і Берлінське напрямки // Одеська державна музична академія ім. А.В.Нежданової. – Одеса, 2007.
  7. Ораторське і сценічне мистецтво. Типова програма для студентів спеціальності 6.020100 – «Культурологія». Спеціалізація «Музична культурологія». – Одеса, 2009.
  8. Ювілейний буклет з історико-аналітичним нарисом про творчу діяльність кафедри оперної підготовки ОНМА ім. А.В. Нежданової за пройдені 65 років з дня заснування. Автор-упорядник. – Одеса, 2015.
  9. Стаття «Музичний театр В. І. Ребікова і традиції російського символізму» // «Музичне мистецтво і культура»: Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А.В.Нежданової. Вип. 23. – Одеса, 2016.
  10.  «Музичний театр В. І. Ребікова і традиції російського символізму» // Трансформація музичної освіти і культури: Традиції і Сучасність. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції.– Одеса, 2017.
  11.  «Жанрово-стильові аспекти опери-хвилинки «Ноктюрн» М. В. Лисенка» // «Музичне мистецтво і культура: Захід і Схід». Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. – Одеса, 2017.
  12.  Стаття НАКККіМ. (УДК 783. 3) «Жанрово-стильові аспекти опери М. В. Лисенка «Ноктюрн»» // Видавництво «Міленіум». – Київ, 2018.
  13. «Містеріально-символістські аспекти «Мученитства Святого Себастьяна» К. Дебюссі» // «Музичне мистецтво і культура: Захід і Схід». Матеріали Мiжнародної науково-творчої конференції. До 105-річчя Одеської консерваторії. – Одесса, 2018.
  14. «Французький музичний театр рубежу ХІХ-ХХ століть і традиції символізму» // Трансоформація музичної освіти: КУЛЬТУРА ТА СУЧАСНІСТЬ. Матеріали Міжнародної науково-творчої конференції: – Одеса, 2019.
  15.  «Містеріально-символістські аспекти музичного театру Б. Бартока» // ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція: ХДАК – Харьків,
  16. Стаття ORCID УДК 723.28 «Поетика «Мучеництва Святого Себастьяна» К.Дебюссі в річищі містеріальних шукань символізму» // «Музичне мистецтво і культура»: Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А.В. Нежданової. Том 1 № 30 – Одеса, 2020

Преса про актрису Семенову А. В.:

 «Важкий хрест легкого жанру» // Одесский вестник.  – 01.04.1993.

 «За всіма законами оперети» // Одеський вісник. –  16.04.1994:  … Тося – Семенова – рішуча, надто романтична, але саме вона несе в собі зміст символу Одеси – «південної і ніжної» …

 «Музика однієї історії» // Одеський вісник. – 14.04.1998.

 «Люблю створювати свято» // Одеський вісник. – 15.01.2000.

 «Із запрошенням в щастя» // Прес – Кур’єр – 11-17.10.2007.

«Роздуми після прем’єри “Силиконовая дура. net”»// Порто-Франко № 50 (995) – 25.12.2009:

 «… В основному, акторські роботи були достатньо переконливі, але чудовими і завершеними мені здалися лише два образи – це образ Миті у виконанні Кирила Туриченка та образ Митіної мами, яку у виставі зіграла заслужена артистка України Аліна Семенова (не тільки малюнок ролі, але і виконання нею вокальних номерів, особливо останньої арії, заслуговують самих хвалебних відгуків) … » – Олена Колтунова.

 «За велінням сяючого серця» // «Прес – Кур’єр» – 31.04.2011;

«П’ятдесят ролей Аліни Семенової» // Вечірня Одеса № 39 (9367) – 17.03.2011:

«… Вона красива і приваблива. Іноді самоіронічна. У ній немає ніякої зірковості … Аліна, москвичка за народженням, яка закінчила ГІТІС, за 30 років життя в нашому місті стала стовідсотковою одеситкою. У ГІТІСі вона вчилася у прекрасних педагогів на курсі відомого режисера музичного театру Л. Д. Михайлова, в Одеській консерваторії – у Летягіної Е. В., Книшової Т. П., Татур І. Г., але все-таки актрисою її зробив театр. Тому що роки навчання – перший перевал, а другий, нічого не прощає, починається на сцені …
… Незабутня Адель в «Летючій миші», чарівна Теодора в «Принцесі цирку», пустотлива Дезі і любляча Мадлен у «Балі в «Савої», чарівна Валентина у «Веселої удові», ніжна Ірен і заповзятлива, красива, кокетлива, мрійлива і дуже яскрава Доллі – в «Хелло, Доллі!»… » – Ігор Потоцький

Інтерв’ю на ТV: Час Олександра Федоренко. Аліна Семенова – 14.02.17. Ювілейний сезон театру імені М. Г. Водяного.

«Є в консерваторії традиція…» // Пресс-Курьер. – № 14(1318). 04.04.2019.          (Прем’єра студентського вистави “КрабуКлятва”. Режисер Семенова А. В.)

«Успіх вистави – гімн театру» Одеська прем’єра вистави «Без вини винні».  «Прем’єра – два в одному! Відчуйте різницю» (Н. Гріценко)/ / Пресс-Курьер. – № 26 (1330). 27.06.2019.