Оганезова-Григоренко Ольга Вадимівна

Проректор з навчальної та науково-педагогічної роботи

Оганезова-Григоренко Ольга Вадимівна

Проректор з навчальної та науково-педагогічної роботи

  • Доктор мистецтвознавства
  • Професор
  • Проректор з навчальної та науково-педагогічної роботи
  • Народна артистка України
  • член Вченої ради
Біографія

Ольга Вадимівна Оганезова-Григоренко народилася в 1970 році в місті Одеса. У 1993 році закінчила Одеську державну консерваторію імені А.В. Нежданової, вокально-хоровий факультет зі спеціальності «Спів». У 2007 році закінчила заочно Одеський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України зі спеціальності «Державне управління в галузі культури і мистецтв» з відзнакою.

Свій трудовий шлях розпочала у 1991 році солісткою-вокалісткою муніципального шоу-театру «Рішел’є», де працювала до 1995 року. З 1995 року по теперішній час працює солісткою-вокалісткою в Одеському академічному театрі музичної комедії імені М.Г. Водяного.

Є лауреатом конкурсу артистів оперетти (1996), конкурсу вокалістів «Мистецтво XXI сторіччя» (2003).

З 1994 по 2009 рік працювала в Одеській державній музичній академії імені А. В. Нежданової концертмейстером-ілюстратором на кафедрі «Концертмейстерської майстерності»;

З 2002 року по 2012 рік працювала викладачем естрадного співу на кафедрі «теорії, історії музики та вокалу» інституту мистецтв Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського;

З 2006 року по теперішній час працює викладачем вокалу на кафедрі «сольного співу» Одеської державної музичної академії імені А.В. Нежданової (нині – Одеська національна музична академія імені А.В.Нежданової).

У 2009 році захистила дисертацію по спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти за темою: «Формування професійного менталітету майбутніх вокалістів у процесі фахової підготовки».

В 2011 році отримала наукове звання доцента. Випустила монографію «Теорія і практика формування професійного менталітету вокалістів у процесі фахової підготовки».

Освіта:

  • Одеська державна консерваторія ім. А.В. Нежданової – закінчила у 1993році, присвоєно кваліфікацію  – оперна, концертна співачка, викладач (диплом ЦВ № 663571).
  • Одеський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України за спеціальністю «Державне управління» – закінчила у 2007 році, просвоєно кваліфікацію магістра державного управління у галузі культури та мистецтв (диплом з відзнакою СК № 30776099).

Стаж роботи:

  • В Одеській музичній академії – з 1992 по 2004 рік – концертмейстер кафедри концертмейстерства, з 2004 по теперішній час – викладач, доцент, професор кафедри сольного співу.

Вчені звання:

  • 2011рік – доцент кафедри сольного співу (атестат № 027731).
  • 2015 рік – професор кафедри сольного співу (атестат № 011198).

Вчений ступінь:

  • 2009 рік – кандидатська дисертація «Формування професійного менталітету вокалістів у процесі фахової підготовки» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (диплом кандидата наук № 055882).
  • 2018 рік – докторська дисертація «Автопоезіс артиста мюзиклу як творчий феномен та предмет музикознавчого дискурсу» за спеціальністю 17.00.03 – музичне мистецтво (диплом доктора наук № 007769).
Діяльність

З 2014 по 2019 роки – секретар Вченої ради ОНМА імені А.В. Нежданової.

З 2019 року по теперішній час – проректор з навчальної та науково-педагогічної роботи.

Вистави Одеського муніципального шоу-театру «Рішельє» (1991-1995):

«Тихо, ша! Мы едем в США»;

«Королева Молдаванки, или Наш ответ Президенту»;

«Ужасно шумно в доме у Гудзона…»;

«Кабаре Бени Крика, или Одесский Декамерон»;

«Одиссея адмирала Рабиновича, или ай гоу ту Хайфа»;

«Таланты и полковники».

Партії першого плану на театральній сцені (Одеський академічний театр музичної комедії імені М. Водяного)(1995-2019):

Й. Штраус «Циганський барон» – Саффі;

О. Колкер «Весілля Кречинського» – Лідочка;

Ф. Лоу «Моя чарівна леді» – Еліза Дуліттл;

Б. Брехт, К.Вайль «Трьохгрошова опера» – Поллі Пічем;

О. Фельцман «Тітка Чарлея» – Кітті;

А. Спадавеккіа «Золушка» – Золушка;

І. Кальман «Принцеса цирку» – Марі;

О. Фельцман  «Хай гітара грає» – Зоя;

І. Дунаєвський  « Біла акація» – Тоня;

Фрімль, Стотгардт «Роз-Мари» – Роз-Мари;

Дж. Кендер «Кабаре» – Селлі Боулз;

Дж. Херман «Хелло, Доллі!» – Доллі Леві;

К. Портер «Цілуй мене, Кет!» – Ліллі Ванессі – Катаріна;

Є. Ульяновський «Дон Сезар де Базан» – Марітана;

І. Кальман «Королева Чардашу» – Сильва;

М. Самойлов «Безіменна зірка» – Мона;

М. Самойлов «Перша любов Дон-Жуана» – Дон-Жуан;

Ж Оффіенбах «Жюстіна Фавар» – Жюстіна;

Ф. Лекок «Жирофле-Жирофля» – Жирофле, Жирофля;

Д. Бєлов « У джазі тільки дівчата» – Сью;

Є.Ульяновський «Граф Воронцов» – Єлізавета Воронцова;

Я.Гельман, І. Лосінський «Хаджибей, або Любов до 3000 померанців» – Катерина;

Є. Лапейко «Ромео та Джульєтта» – сеньора Капулетті;

Дж. Бокк «Скрипаль на даху» – сваха Єнта;

Г. Гладков «Звичайне диво» – Жінка Чарівника, Емілія;

Альто Бенедетті «Сублімація кохання» – Паола;

Аксенов*julsnoza*Ярощук «До неба рукой подать» – Ольга;

Б. Абрахам «Бал в Савойї» – Мадлен Тібо;

Н. Бродський «Мойсей» – Йохевед;

Г. Канчелі «Ханум» – Ханум;

І. Дунаєвський «Біла акація» – Лариса;

К. Чапек-В. Баскін «Таємниця Макропулоса» – Ємілія.

Сольні програми та концерти:

«Музика наших сердець» – програма на музику О. Злотника;

«Навколо світу за 90 хвилин» – світові хіти у новому прочитанні;

«Щасливі пісні нашого часу» – хіти 60-80 років;

«Ісаак та Максим Дунаєвські»;

«Від Вівальді до Мурки»;

«Західноєвропейська камерно-вокальна музика ХХ століття»;

«Сучасна камерно-вокальна музика – С. Слонімський»

«Под чарующей лаской твоею» – музично-поетична програма (від початку ХХ століття до сьогодення).

Публікації
  • Оганезова-Григоренко О.В. Теорія і практика формування професійного менталітету вокалістів у процесі фахової підготовки : монографія. Одеса : Астропринт, 2011. 128 с.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Феноменологія творчого процесу артиста мюзиклу: монографія. Одеса : Астропринт, 2017. 288 с.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Генезис і розвиток вокальної методології: трансформації та синтез : навчально-методичний посібник. Одеса : Астропринт, 2015. 84 с.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Автопоэзис артиста мюзикла как творческий феномен и предмет музыковедческого дискурса: монография. Одесса: Астропринт, 2019. 376с.
  • Ohanezova-Hryhorenko O. Musical artist’s talent structure: immanent musical and professional and organizational moduses // Musicological discourse and problems of contemporary semiology : collective monograph / A.I. Samoilenko, S.V. Osadcha, O. Ohanezova-Hryhorenko, L.I. Povzun, ect. Lviv-Torun : Liha-Pres, 2020. 144 p.
  • Ohanezova-Hryhorenko O. Autopoiesis as an immanent creative process of the artist and musician //Music semiology: categories and methods : collective monograph / A.I. Samoilenko, S.V. Osadcha, O. Ohanezova-Hryhorenko, L.I. Povzun, ect. Lviv-Torun : Liha-Pres, 2020. 136 p.
  • Оганезова-Григоренко О.В.  Тембр-амплуа як основа музичного образу у вокальному мистецтві. Modern Ukrainian musicology: from musical artifacts to humanistic universals : Collective monograph. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”, 2021. 522 p. Р. 440-459.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Интонационная пластика артиста мюзикла [Электронный ресурс] // European Jornal of Arts. Vienna, 2017. No 2. P. 26–30. URL : http://dx.doi.org/10.20534/EJA-17-2-26-30
  • Оганезова-Григоренко О.В. Іманентні модуси творчого процесу як структура таланту артиста мюзиклу // Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство. К. : Міленіум. 2017. Вип. ІІ (9). С. 134–139.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Музыкально-интонационная феноменология автопоэзиса артиста мюзикла // Музичне мистецтво і культура : Науковий вісник ОНМА ім. А.В. Нежданової / гол. ред. Сокол О.В. Одеса : Астропринт, 2016. Вип. 23. С. 401–411.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Самодиалог сознания артиста мюзикла как профессионально-личностный фактор автопоэзиса // Музичне мистецтво і культура : Науковий вісник ОНМА ім. А.В. Нежданової / гол. ред. Сокол О.В. Одеса : Астропринт, 2016. Вип. 22. С. 376–384.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Акме та критерії його досягнення автопоезною системою «актор мюзиклу» // Наукові збірки Львівської національної музичної академії імені М.В. Лисенка / ЛНМА імені М.В. Лисенка ; гол. ред. Ігор Пилатюк ; ред.-упоряд. Ольга Катрич. Львів, 2015. Вип. 35 : Студії музикознавчі. С. 291–303.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Акмеологическое самосознание как «способ работы» автопоэзной системы «артист мюзикла» // Музичне мистецтво і культура : Науковий вісник ОНМА ім. А.В. Нежданової / гол. ред. Сокол О.В. Одеса : Астропринт, 2014. Вип. 20. С. 338–347.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Артистический катарсис как эмоционально-смысловая трансформация личности артиста мюзикла // Музичне мистецтво і культура : Науковий вісник ОНМА ім. А.В. Нежданової / гол. ред. Сокол О.В. Одеса : Астропринт, 2015. Вип. 21. С. 324–334.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Взаимодействие факторов отбора как механизм развития самоорганизующейся системы – артист мюзикла // Таврійські студії: Мистецтвознавство. Симферополь : РВНЗ «Кримський університет культури, мистецтв і туризму», 2013. № 4. С. 79–84.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Деякі інноваційні методології вокально-виконавського мистецтва // Міжнародний вісник : Культурологія. Філологія. Мистецтвознавство. К. : Міленіум, 2016. Вип. 1 (6). С. 159–163.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Диссипативность как процесс профессиональной реализации самоорганизующейся системы: актер мюзикла // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. На честь Тараса Кривцова (до 90-ліття) : зб. наук. ст. / Харк. нац. ун-т мистецтв ім. І.П. Котляревського ; ред.-упор. Г.І. Ганзбург. Харків : Вид-во ТОВ «С. А. М.», 2014. Вип. 39. С. 421–431.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Мовленнєвий аспект як метод вокалізації артиста мюзиклу // Вісник Прикарпатського університету. Мистецтвознавство. 2014. Вип. 28–29, ч. 2. С. 137–141.
  • Оганезова-Григоренко О.В. О специфике выразительных средств актера музыкального театра в жанре мюзикла // Проблеми сучасності: мистецтвознавство, культура, педагогіка : зб. наук. пр. / Луган. держ. академія культури і мистецтв ; за заг. ред. В.Л. Філіппова. Луганськ : Вид-во ЛДАКМ, 2013. Вип. 25. С. 173–182.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Парциальные способности как главное условие жанровой специализации для актера мюзикла // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : Класика у сучасній культурі : зб. наук. ст. / Харк. нац. ун-т мистецтв імені І.П. Котляревського ; ред.-упор. Л.В. Русакова. Харків : ТОВ «С. А. М.», 2014. Вип. 41. С. 435–445.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Професійні здібності та загальна обдарованість як сегменти автопоезної системи – актор мюзиклу // Київське музикознавство : зб. ст. К., 2014. Вип. 48. С. 61–71.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Ритм как аспект художественного воздействия в жанре мюзикла // Музичне мистецтво і культура : Науковий вісник ОНМА ім. А.В. Нежданової / гол. ред. Сокол О.В. Одеса : Астропринт, 2013. Вип. 17. С. 251–261.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Социокультурные аспекты формирования профессионализма артиста мюзикла // Музичне мистецтво і культура : Науковий вісник ОНМА ім. А.В. Нежданової / гол. ред. Сокол О.В. Одеса : Астропринт, 2014. Вип. 19. С. 395–404.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Творческая индивидуальность артиста мюзикла – как структурированная автопоэзная система // Музичне мистецтво і культура : Науковий вісник ОНМА ім. А.В. Нежданової / гол. ред. Сокол О.В. Одеса : Астропринт, 2013. Вип. 18. С. 218–228.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Темперамент и сила нервной системы как психофизиологические задатки успешности профессиональной реализации актера мюзикла // Проблеми сучасності: мистецтвознавство, культура, педагогіка : зб. наук. пр. / Луган. держ. академія культури і мистецтв ; за заг. ред. В.Л. Філіппова. Луганськ : Вид-во ЛДАКМ, 2014. Вип. 27–28. С. 195–205.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Художественно-эстетическая специфика мюзикла в контексте исторического развития жанра // Таврійські студії : Мистецтвознавство. Симферополь : РВНЗ «Кримський університет культури, мистецтв і туризму», 2013. № 3. С. 78–83.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Автопоэзис как имманентный творческий механизм артиста мюзикла // European Applied Sciences. Wissenschaftliche Z. Stuttgardt, 2017. No 3. P. 92–94.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Творча домінанта як параметр порядку автопоезної системи артист мюзиклу // Міжнародний вісник : Культурологія. Філологія. Мистецтвознавство. К. : Міленіум, 2014. Вип. ІІ (3). С. 224–229.
  • Oganezova-Grigorenko O.V. Synaesthesia as a specific quality of professional algorithm of an artist of a musical // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. К. : Міленіум, 2017. № 3. С.115-118.
  • Оганезова-Григоренко О.В. Інтонаційні архетипи як джерело емоційної інформації для артиста мюзиклу // Музичне мистецтво і культура : Науковий вісник ОНМА ім. А.В. Нежданової / гол. ред. Сокол О.В. Одеса : Астропринт, 2018. Вип. 27 (1). С. 227-236.
Нагороди
  • Державні нагороди:
    • 1999 р. – Заслужена артистка України ( наказ від 02.09.1999).
    • 2004 р. – Орден княгині Ольги ІІІ ступеня (наказ від 22.09.2004).
    • 2009р. – Народна артистка України (наказ від 05.03.2009).
    • 2012 р. – Грамота Верховної Ради України (наказ від 29.02.2012).
    • 2021 р. – Орден княгині Ольги ІІ ступеня (наказ від 28.06.2021).

    Обласні та міські нагороди:

    • 2004 – Почесна відзнака Голови Одеської обласної державної адміністрації.
    • 2010 – Почесна відзнака Одеського міського Голови «Знак пошани».
    • 2017 – Почесна відзнака Одеського міського Голови «За заслуги перед містом.
    • 2020 – Почесна відзнака Одеського міського Голови «Маразлі ІІ ступеня».
    • 2021 – Почесна грамота Одеської обласної ради.