Єргієв Іван Дмитрович народився 4 березня 1960 року в Одесі. В 1984 році закінчив Одеську державну консерваторію імені А. В. Нежданової по класу баяна (клас В.М. Євдокимова). І. Д. Єргієв – педагог (1984), асистент-стажист КГК ім. П. І. Чайковського (кер. професор Давидов М. А. 1991 р.), старший викладач, методист (1991), методист, доцент (1996), заслужений артист України (2002), міжнародний експерт музики (США, 2006), в. о. професора кафедри народних інструментів (2007), перший докторант (2010–2012), завідувач кафедри народних інструментів ОНМА імені А. В. Нежданової (2009–2019), народний артист України (2015), професор (2015), доктор мистецтвознавства (2016), член науково-методичної ради, спеціалізованої Вченої ради по захисту докторських дисертацій ОНМА імені А. В. Нежданової (заступник голови), член спеціалізованої вченої ради Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка по захисту кандидатських дисертацій, Вченої ради ОНМА імені А. В. Нежданової, є автором музичних творів, численних наукових праць.
І. Єргієв має велику кількість відгуків та рецензій в міській, вітчизняній та зарубіжній пресі. Його ім’я внесено в спеціальні довідники, до української музичної енциклопедії.( на різноманітних сайтах: www.classicalarchives.com ; www.anm.odessa.ua)
Матеріал з Вікіпедії – вільноїенциклопедії: https://bit.ly/3AiVZNl
Діяльність
Записи його концертних виступів розміщені в інтернет-просторі:
Концертно-виконавська діяльність
Єргієв Іван Дмитрович – інтерпретатор-пропагандист сучасної, нової, авангардної музики, засновник унікального, відомого в Європі камерного ансамблю «Каданс» з Оленою Єргієвою (баян та скрипка); здійснив понад 50 світових прем’єр творів сольної, камерної, оркестрової, театральної, оперної та кіно- музики українських і зарубіжних композиторів. Переважна більшість камерно-інструментальних опусів одеських композиторів було створено і присвячено І. Д. Єргієву.
Як новатор українського мистецтва є засновником нового напрямку – українське академічне баянне камерне мистецтво, перший з одеських баяністів почав виступати з камерним оркестром у Великому залі Одеської обласної філармонії, єдиний дипломований професійний виконавець в номінації «авангардне виконавське мистецтво» в Україні.
Концерти І. Єргієва – завжди мистецька подія. Він перший з одеських академічних виконавців поєднав в одному концерті музику, хореографію, театр та visualмистецтво. Він є першим виконавцем творів А. П’яццоли в Україні (Одеса, 1995), неодноразово виступав на міському, обласному, національному радіо і телебаченні.
З великим успіхом І. Єргієв гастролював у багатьох країнах і столицях світу: Монголії, Киргизстані, Татарстані, Росії (Москва, С.-Петербург), Литві, Молдові, Греції, Австрії, Швейцарії, Німеччині, Бельгії, Франції, Іспанії, Нідерландах, Канаді, а також в багатьох містах та селищах України: Ізмаїлі, Балті, Сараті, Запоріжжі, Житомирі, Кіровограді, Вінниці, Дрогобичі, Рівному, Івано-Франківські, Києві, ін.
І. Єргієв веде масштабну концертну діяльність. На протязі сорока років дав понад 1000 концертів. Маючи в своєму репертуарі велику кількість творів класичної музики доби бароко і романтизму, активно пропагує музику сучасних українських (в тому числі одеських) композиторів. Він є першим виконавцем багатьох творів видатних композиторів світу сучасності (України, Росії, Грузії, Литви, Німеччини, Бельгії, Нідерландів, Татарстану, ін.), присвячених йому як першому їх виконавцю, серед яких:
С.Берінський.“Морський пейзаж” для скрипки і баяна (ІІ міжнародна конференція з питань сучасного мистецтва, Одеса, Буд. Вчених, 18.12.1996).
Л. Бревайєс. “Ilfium del tempo passava…” (Бельгія, Антверпен, зал 7, 04.02.2000).
М.Броннер. “Адам і Єва” для баяна і скрипки (Одеса, Золотий зал Літературного музею, 18.02.2000).
М.Вірсаладзе. “Тwo wings” для скрипки і баяна . (IX міжнародний фестиваль “Два дні і дві ночі нової музики”, Одеса, Центр української культури, 19.04.2003).
В.Германавічус. “Саdenza” для скрипки і баяна (IX міжнародний фестиваль “Два дні і дві ночі нової музики”, Одеса, Центр української культури, 19.04.2003).
В. Германавічус“Chanson” для скрипки, баяна та фортепіано (Одеса, Великий зал обласної філармонії, 18.04.2008);
Е.Глаубер. “Gedanken an…” для скрипки і акордеона (Одеса, Центр Української культури, 14.04.2001)..
Е.Глаубер. “Мodifikationen” для скрипки і акордеона (Німеччина, Мюнхен, 24.01.2002).
Ю.Гомельська. “За тінню звука” для скрипки і баяна (Кишинів, Великий зал Національної Філармонії, 3.06.2000).
В.Динеску. “Lun Yu”для скрипки і баяна (VI міжнародний фестиваль “Два дні і дві ночі нової музики”, Одеса, Центр української культури, 14.04.2000);
І.Єргієв. “Променад по Парижу” для скрипки і баяна (Одеса, Великий зал обласної філармонії, 6.10.2005).
І. Єргієв. “Zumabshid…” для баяна і контрабаса (Німеччина, філармонія м. БадРейкенхаль, 10.12.2005).
Р. Калімуллін. “Іnsight” для скрипки і баяна (Одеса, Центр Української культури, 19.04.2003).
В.Ларчиков. “Аvе МагіaStella” для скрипки і баяна (Одеса, Золотий зал Літературного музею, 18.02.1998).
Рауль де Смет. “Nосtuгnе–2” для скрипки і акордеона (Бельгія, Гент, 16.03.1996).
Рауль Де Смет. Концерт для баяна і камерного оркестру “Кінець епохи” (Одеса, Великий зал обласної філармонії, 13.04.2000).
Рауль Де Смет.“Swangsong” та “Ulrike Tango” для скрипки, баяна та фортепіано (Одеса, Великий зал обласної філармонії, 20.04.2010).
В. Рунчак. “Кyгіееіеіson”(X міжнародний фестиваль “Два дні і дві ночі нової музики”, Одеса, Центр української культури, 24.04.2004).
Л.Самодаєва. “Весна в Парижі” для баяна і фортепіано (Одеса, Золотий зал Літературного музею, 24.12.2006).
Л. Самодаєва. “Дитяча сюїта” 5 характерних п’єс для скрипки і баяна (Одеса, Великий зал консерваторії, 25.02.1994).
Л.Самодаєва. “Ідилії” для скрипки, саксофона та баяна (XI міжнародний фестиваль “Два дні і дві ночі нової музики”, Одеса, Центр української культури, 23.04.2005).
Л.Самодаєва. Камерна опера-балет “Два дні мадам Ленін” і “Мирсконца” (Одеса, Будинок актора, 16.10.2001).
Л.Самодаєва. “Квазі-соната” (Міжнародний фестиваль аудіовізуальних акцій “Прима Віста”, Одеса, Золотий зал Літ. музею, 18.12.1998).
Л. Самодаєва.Кіноп’єса. ‘Мій Гоголь” для скрипки і баяна (Київ, Будинок вчених, 28.09.2003).
Л. Самодаєва. Концертштюк № 1 “За білою межою” для октету(1995, Золотий зал Літературного музею,03.1996).
Л.Самодаєва. Концертштюк №2 “… і побачив світло” для октету (Одеса, Центр Української культури, 17.04.1999).
Л.Самодаєва. Моноопера “Танок із тінню” (Одеса, Центр Української культури, 19.04.2002).
Л.Самодаєва. “Метаморфози-2” для баяна і камерного оркестру (Одеса, Великий зал обласної філармонії, 17.04.2003).
Л.Самодаєва. “Місяць сходить” для сопрано і секстету (Одеса, Золотий зал Літературного музею, 26.03.1996).
Л.Самодаєва. ”Pasde trios” для тенор-саксофона, баяна та фортепіано (XI міжнародний фестиваль “Два дні і дві ночі нової музики”, Одеса, Центр української культури, 23.04.2005).
Л.Самодаєва. “Рондо в стилі Велиміра” на вірші ВелиміраХлєбнікова для скрипки, читців і баяна (ІІ міжнародна конференція з питань сучасного мистецтва, Одеса, Буд. Вчених, 12.1996).
Л. Самодаєва“Три одкровения” для баяна та скрипки (Київ, Великий зал НМАУ імені П.І. Чайковського, 1.10.1995).
Є.Станкович. “Ранкова музика” для скрипки і баяна (Одеса, Великий зал обласної філармонії, 22.03.2006).
П.Струк. “Епізоди” для баяна і духового оркестру (Одеса, Великий зал обласної філармонії, 4.02.2001).
Й. Тамульоніс. “Регmusіса аd аstга” для скрипки і баяна (Одеса, Камерний зал обласної філармонії, 16.02.1996).
А. Томльонова“Потаємне” для скрипки та баяна(Одеса, В. зал школи імені П.С. Столярського, 30.03.2008);
А.Томльонова. “Так хоче Бог” для баяна та фагота (XI Міжнародний фестиваль “Два дні і дві ночі нової музики” 23.04.2005).
А. Томльонова. “Музика для струнних і баяна” (Одеса, Золотий зал Літературного музею, 15.06.2005).
К. Цепколенко. “Дуель-дуо №5” для скрипки і баяна (Одеса, Золотий зал Літературного музею, 17.11.1995).
К. Цепколенко. “Той, хто виходить з кола” (Одеса, Будинок вчених, 17.02.1994).
М.Шмотова. “Графіка” (Одеса, Будинок вчених, 18.02.1996).
А.Щетинський. “Тоgether” для скрипки і баяна(IX міжнародний фестиваль “Два дні і дві ночі нової музики”, Одеса, Центр української культури, 19.04.2003);
Якоб тер Вельдгюйс. ”Mandala” (Одеса, Центр Української культури, 24.04.2004), «Angel» (2000), б. ін
У 2011 і 2012 роках Єргієв Іван Дмитрович започаткував і провів перші в Україні вузівські конкурси ансамблів народних інструментів «Пам’ять про Велику Перемогу», присвячені річницям оборони міста Одеси та перемозі у ВВВ; співорганізатор і голова художньої ради фестивалю колективів народних інструментів фестивалю-конкурс виконавців на народних інструментах ім. Г. Ф. Манілова.
Участь у роботі професійного об’єднання МУУСК «Музикознавці України у світовій культурі».
Участь у роботі громадської організації «Коаліція дієвців культури». Конференція «Освіта в культурі: роль викладачів як дієвців» / в рамках загального проєкту RES-POL (Rapid Expert Support for Culture and Media Polisicies in Ukraine – підтримка політики у сфері культури та медіа) / (УКУ, м. Львів, 02.11.24 р.).
Публікації
Творча діяльність:
Єргієв І. є автором багатьох творів, прем’єри яких з великим успіхом відбулися в Одеському Національному театрі опери та балету, Одеському академічному українському драматичному театрі імені В. Василька, Одеській обласній філармонії, а також в містах України: Києві, Миколаєві, Дрогобичі в авторському виконані.
«Вулицями Парижа» для скрипки та баяна (2004); «Одеські замальовки» для скрипки та баяна (2007); «Українська казка» (2011); «Finger’s tango» (2012); «Одеський цимес», «Мелодія любові» (2017); «Ерджіяс», «Єгиптянка» (2021).
Твори для ансамблів (ор. 3):
«Zum abshid» для баяна та контрабасу (2005); «Чекаю на тебе» для баяніста-співака та естрадного ансамблю (2007); «На прощання» для голосу та септету (2010); «Шлях та доля» для баяна, контрабаса та ударних інструментів (2012); «Tai Chang», «Nataly Bolgar» (2013); «Острів щастя» для скрипки, баяна та ф–но (2014); «Не прощаючись» для голосу та камерного ансамблю (2019); «Антре» для квартету струнних (2021).
Твори для баяна та камерного оркестру (ор. 4):
«Болгарія» для баяна та камерного оркестру (2008); «Вітоша» для баяна та камерного оркестру (2018).
Твори для хорів (ор. 4):
«Ave Elena» для сопрано, баяна, скрипки та мішаного хору (2008).
Саундтреки:
«Secret of scent» для скрипки та баяна (2011); «Bossa beeline» для скрипки, баяна та ф-но (2012).
І. Д. Єргієв неодноразово очолює та запрошується як член журі національних та Міжнародних конкурсів. Приймав участь у численних міжнародних фестивалях:
«Київ Музик Фест» (Київ, Україна);
«Два дні і дві ночі нової музики» (Одеса, Україна);
«MUSICA HUMANA» (Запоріжжя, Україна);
«Європа–Азія» (Казань,Татарстан);
«Фестиваль нової музики у Монголії» (Улан-Батор);
«Шовковий звуковий шлях» (Бішкек, Киргизстан);
«Фестиваль нової музики у Молдові» (Кишинів, Молдова);
«Іст–Вест» (Ді, Франція);
«Міжнародний фестиваль акордеонної музики» (С.-Петербург, Росія);
«Міжнародний Фестиваль акордеона» (Вільнюс, Литва);
«Міжнародний Фестиваль К.–Х. Штокхаузена» (Каунас, Литва);
«Клуб Сергія Берінського» (Москва, Росія);
«БАЯН І БАЯНІСТИ» (Москва, Росія);
«Тиждень найкращих модерн-акордеоністів Світу»(Амстердам, Нідерланди);
«ДІАЛОГИ» (Одеса, Україна);
«Фестиваль виконавців на народних інструментах ім. Г. Ф. Манілова» (Миколаїв, Україна).
Дискографія:
Іван Дмитрович Єргієв має диски (CD та DVD) класичної та сучасної музики, фондові записи (Національна теле- і радіокомпанія України), серед них:
“Candours of Mystery”.Multimedia Database of Ukrainian Women Composers” («Одвертості таїни». Мультімедійна база даних українських композиторів) / ANM. — Odessa, 2003 (printed in Germany):
Л. Самодаєва. Концертштюк №1 “За білою межою” для октету;
Л. Самодаєва. “Відвертості”, три п’єси для баяна та скрипки: Виконує дует «Каданс»;
Л. Самодаєва. “Танок із тінню”, моноопера на вірші О.Палашек-Сторожук (рос. мовою) для сопрано, скрипки, баяна та фортепіано;
К. Цепколенко. “Знесиллям зламані народи… Цвинтарна музика”для баяніста та відео-шоу (фотографії Кристофа Лінга цвинтарів з теренів колишньої Цісарської Австро-Угорської Монархії).
R. Kalimullin “Insight” for accordion and violin (2002).
KarmellaTsepkolenko. Chamber music / Studio Elti records LTD. –Ukraine, 1995:
K. Tsepkolenko K. “Far from the crowd” (1994);
KarmellaTsepkolenko. Self reflecyions / Studio Elti Records L.T.D. ─ (Printed in Germany), 1998:
K. Tsepkolenko “Duell-duo №5”for accordion and violin (1995);
New Music of Ukraine. Composers, Works, Performans. Multimedia Database / ANM, – Odessa, 2001:
L. Samodaieva. Koncertstuk №1 “Beyond the White Boundary” for octet (1995);
L. Samodaieva. Koncertstuk N°2 “And He has seen the light” for octet (1996);
K. Tsepkolenko “Vergessener Volker Mudigkeiten” for accordionist-percussionist and video (2000).
The Chamber duet “Cadence” / Germany, 2003:
A. Piazzolla “Le Grand Tango”;
B. Precz “Preambula & toccata”;
T. Albinoni “Adagio”;
A.Vivaldi Sonata d-moll;
J.Tamulionis “Per musica ad astra” ;
D. Shostacovitch “2 Preludes”;
E.Glauber “Gedanken an…”;
J.Gomelskaya“Behind the shadow of the sound”;
K.Tsepkolenko“Duell-duo №5”.
Two days and two nights of new music. International festival 1998-2000 / ANM. Odessa, 2000. (Printed in Germany):
V. Dinescu. “Lun Yu” for violin and accordon (1996).
Two days and two nights of new musik.7–th International festival / ANM. – Odessa, 2001. (Printed in Germany):
J. Gomelskaya. “Behind the shadow of the sound” for violin and accordion (2000).
«Містерія». Ігор Завадський. Кращі акордеоністи України та світу на концертах Ігоря Завадського / “Atlantic”. ─Київ, 2006.
Ю. Пешков. «Очи чёрные».
Фондові записи на Державному радіо України (1996 р):
A. Nordheim “Flashing”;
B. Precz “Preambula & toccata”;
Е. Дербенко “Танго командора”, “Антилопа Гну” из “Музыкальных иллюстраций” к “Золотому телёнку” Ильфа и Петрова;
J.Tamulionis “Per musica ad astra”;
A.Piazzolla “Le Grand Tango”;
Л. Самодаева “Детская сюита”.
Іван Дмитрович Єргієв проводить майстр-класи в Україні (Дрогобич, Житомир, Миколаїв, Одеса, Харків, Київ, Умань, Запоріжжя, б. ін.), та за її межами (Париж, Ніжній Новгород, Бішкек, ін.), приймає участь у міжнародних науково-практичних конференціях та семінарах. За останні роки це:
Конференції:
Всеукраїнська конференція «Одеській національній музичній академії імені А. В. Нежданової – 100 років» (Одеса, 2013);
Всеукраїнська науково-практична конференція «Столична кафедра як методологічний центр жанру». До 100–річчя Київської консерваторії (НМАУ) імені П. І. Чайковського (Київ, 2013);
Міжнародна науково-творча конференція «Музичне мистецтво та куль-тура: Захід – Схід» (Одеса, 2013, 2014);
II міжнародна Огольнопольська конференція докторантів (Польща, Варшава, 2013);
Всеукраїнська науково-практична конференція «До 75–річчя кафедри народних інструментів НМАУ імені П. І. Чайковського» (Київ, 2014);
Всеукраїнська науково-практична конференція «Виконавське музикознавство академічного народно-інструментального мистецтва України» (Київ 2015, 2016).
IX–а міжнародна науково-практична конференція «Народно-інструментальне мистецтво на зламі ХХ–ХХІ століть» (Дрогобицький державний педагогічний університет ім. І. Франка, 2015).
Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасне мистецтво: науково-методичний та практичний аспекти» (Уманський державний педагогічний університет імені П. Тичини, 2019 р.).
Міжнародна науково-практична конференція «Явище школи в музичному виконавстві та музикознавстві: історія та сучасність (Одеса, 2019).
«Практична музикологія. Музикознавчі вечорниці» /науково-мистецький проект до 15–річчя кафедри інтерпретології та аналізу музики ХНУМ імені І. П. Котляревського/ (Харків, 2019).
Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасне виконавське мистецтво: особистість митця (музикознавчий дискурс» /в рамках V–ого міжнародного фестивалю народно-інструментального мистецтва «Південна Пальміра»/ (Одеса, 2019).
Міжнародна науково-творча онлайн-конференція «ЯВИЩЕ ШКОЛИ В МУЗИЧНОМУ ВИКОНАВСТВІ ТА МУЗИКОЗНАВСТВІ: ІСТОРІЯ ТА СУЧАСНІСТЬ». (ОНМА імені А. В. Нежданової. 30 листопада 2020 року).
Научни скуп «Савремено и традиционално у музичком стваралаштву» Музичка академиjа у Источном Сараjеву у оквиру анифестациjуе ДАНИ ВОЈИНА КОМАДИНЕ. (Боснія і Герцеговина. 2019, 2020).
Лекція-презентація «Авторська творчість Івана Єргієва» в рамках І Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасне мистецтво: науково-методичний і практичний аспекти». Уманський державний педагогічний університет імені П. Тичини. Умань, 25 вересня 2020.
Семінари:
Методичний семінар у Дрогобицькому державному педагогічному університеті ім. І. Франка, 2017).
Міжнародний музикознавчий семінар «Музикознавче слово в інформаційному контенті (пост)сучасності» (Одеса, 2018, 2019, 2020, 2021).
І. Д. Єргієв є автором монографій Український модерн-баян – феномен світового мистецтва (гриф МОН України, 2008 р.); «Артистизм музиканта-інструменталіста» (2014), які цитуються в багатьох наукових виданнях світу.
У 2009 і 2015 роках у Великому залі ОНМА імені Нежданової вперше в історії консерваторії відбулися авторські концерти-презентації цих монографій, в яких І. Д. Єргієв виступав водночас у трьох іпостасях: артист, композитор, вчений.
І. Д. Єргієв на протязі майже 30 років (1991 – 2019) викладав курс методики на кафедрі народних інструментів, розробляє і веде нові авторські курси лекцій для магістрів («Психологія музично-сценічної творчості») і аспірантів – асистентів-стажистів («Артистичні основи музично-виконавської діяльності»). Розробив курс «Професійна педагогічна майстерність» для магістрів (кафедра музичного мистецтва та хореографії інституту культури і мистецтв Луганського національного університету імені Т. Г. Шевченка). Він проводить активну науково-методичну діяльність: опонує на захистах кандидатських і докторських дисертацій, має наукові публікації, серед яких наступні:
Модерн-акордеон як нове явище виконавського мистецтва // «Музичне мистецтво і культура», Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А.В. Нежданової. Випуск 3. Одеса, 2002.
Акордеонна творчість композиторки КармелиЦепколенко // Науковий вісник Національної Музичної Академії України ім. П.І.Чайковського. Випуск 26. Музичне виконавство. Книга дев’ята. – Київ, 2003.
Акордеон у творчості Людмили Самодаєвої // «Музичне мистецтво і культура», Науковий вісник Одеської державної музичної академії ім. А.В. Нежданової. Випуск 4. ─ Одеса, 2004.
Мистецтво українського «модерн-акордеона» у світовому процесі // Науковий вісник Національної Музичної Академії України ім. П.І.Чайковського. Випуск 40. Музичне виконавство. Книга десята. ─ Київ, 2004.
Український камерно-акордеонний жанр в контексті світового процесу // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка. Методологічні особливості формування професійних якостей студентів. Збірник наукових праць. Харків, 2004.
Исполнитель-художник и его время / «Музичне мистецтво і культура», Науковий вісник Одеської державної музичної академії ім. А.В. Нежданової. Випуск 7. – Одеса, 2006.
Академическое исполнительское искусство в русле культурологических инноваций // «Музичне мистецтво і культура», Науковий вісник Одеської державної музичної Академії імені А.В. Нежданової. Випуск 8. Кн. 1. – Одеса, 2006.
«Артистизм» і «театралізація»: нові тенденції у сучасній академічній інструментально-виконавській традиції // Науковий вісник Національної Музичної Академії України ім. П. І.Чайковського. Випуск 69. Музичне виконавство. Книга 13. Київ, 2007.
Сучасне академічне виконавство в культурологічних вимірах // Українське академічне народно-інструментальне мистецтво в контексті сучасної музичної соціокультури. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. ─ К : НМАУ імені П. І. Чайковського, 2007.
Сучасне академічне виконавство в культурологічних вимірах постмодернізму // Науковий вісник Національної Музичної Академії України імені П. І. Чайковського. Випуск 77. Музичне виконавство. Книга 14. Київ, 2007.
ВзглядизЕвропы / «Народник» №4 (60). М : Музыка, 2007.
Украинский «модерн-баян» каксоставляющаяевропейскогопостмодернизма // «Музичне мистецтво і культура», Науковий вісник Одеської державної музичної академії ім. А.В. Нежданової. Випуск 9. Одеса, 2008.
Український модерн-баян – творчий артистично-театральний феномен сучасного виконавського мистецтва. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з нагоди 70-річчя кафедри нар. інстр. НМАУ імені П. І. Чайковського. Київ, 2010.
Принципи виховання артистизму в теорії виконавської майстерності М. Давидова Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з нагоди до 80–річчя М. А. Давидова. К. : НМАУ імені П. І. Чайковського, 2010.
Современноеисполнительскоетворчествокакявлениепостнеоклассицизма // «Музичне мистецтво і культура», Науковий вісник Одеської державної музичної академії ім. А.В. Нежданової. Випуск 12. Одеса, 2010.
Исполнитель-творец – реаниматоракадемическогоискусства «утраченныхэмоций» // Гуманітарні науки в освіті музикантів. Одеса : Фенікс, 2011.
Художественный образкакпоказательартистизма // IV-a Всеукраїнська «Музична освіта України: проблеми теорії, методики, практики» та IV-a міжнародна «Народно-інструментальне мистецтво на зламі ХХ–ХХІ століть» науково-практичні конференції. Збірник матеріалів та тез. Дрогобич : Посвіт, 2011.
Исполнитель-творецэпохипостнеоклассицизма // «Музичнемистецтво і культура», Науковий вісник Одеської державної музичної академії імені А.В. Нежданової. Вип. 13. Одеса, 2011. С. 329–338.
Созданиехудожественного образа в академическоминструментально-исполнительскомискусстве // Музикознавчі студії. Вип. 8. – Луцьк : Інститут мистецтв Волинського національного університет імені Лесі Українки та НМАУ імені П.І. Чайковського, 2011. С. 37–46.
Артистическаяпсихотехникаисполнителя-инструменталиста// «Музичнемистецтво і культура», Науковий вісник Одеської державної музичної академії імені А.В. Нежданової. Вип. 14. Одеса, 2011. С. 269–280.
Исполнительскаясинергиякакглавныйсистемообразующийэлементартистическогоуниверсума // Науковий вісник Національної Музичної Академії України імені П. І. Чайковського : Виконавське музикознавство: стильові парадигми композиторської творчості та музично-виконавської інтерпретації, актуальні проблеми музичної педагогіки / автори проекту. ред.-упор. М. .А. Давидов, В. Г. Сумарокова. К. : НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2013. Вип. 107. С. 28–40.
Український модерн-баян – творчий, артистично-театральний феномен сучасного світового мистецтва // Львівсько-Ряшівські наукові зошити[гол. ред.-ри: Т. Мазепа, Ю. Медведик, Т. Дубровний]. Львів : Львівський національний університет імені І. Франка, 2013. 1–ий номер. С. 182–189.
Содержаниемузыкальногопроизведения и смысловаяконфигурацияартистизмаисполнителя-инструменталиста // Вестник Челябинской государственной академии культуры и искусств [научный журнал / гл. ред. В. Я. Рушанин ]: Челябинск : ЧГАКИ, 2013. №3 (35). С. 110–116.
Артистизм какспособсовременнойкоммуникации // Актуальные проблемы высшего музыкального образования Нижегородской государственной консерватории (академии) имени М. И. Глинки [научный журнал / гл. ред. Фельтеймейстер Э. Б.]. Нижний Новгород, 2013. №4(30). С. 52–56.
Український модерн-баян – творчий феномен Одеської виконавської школи // Науковий вісник Національної Музичної Академії України імені П. І. Чайковського : [зб. наук. праць / гол. ред. Рожок В. І., автори проекту. ред.-упор. М.А. Давидов, В. Г. Сумарокова]. К. : НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2014. Вип. 110. С. 160-–170.
Алгоритм воспитанияартистизма у исполнителя-инструменталиста // Вестник Челябинской государственной академии культуры и искусств [научный журнал / гл. ред. В. Я. Рушанин]. Челябинск : ЧГАКИ, 2014. №2(38). С. 85–91.
К проблеметипологизацииартистическихисполнительскихстилей// Музичне мистецтво і культура : Наук. вісн. Одес. нац. муз. академії ім. А. В. Нежданової / [гол. ред. О. В. Сокол]. Одеса : Астропринт, 2014. Вип. 19. С. 383–395.
Творча, артистично-театральна концепція сучасного мистецтва модерн-баяна // Музичне мистецтво і культура : Наук. вісн. Одес. нац. муз. академії ім. А. В. Нежданової / [гол. ред. О. В. Сокол]. Одеса : Астропринт, 2014. Вип. 20. С. 295–304.
Режисерські інтенції виконавської інтерпретації сучасної інструментальної музики // Міжнародний вісник: культурологія, філологія, музикознавство НАКККіМ, ОНМА ім. А. В. Нежданової / [гол. ред. Горчанівська П. Е.]. К. : Міленіум, 2015. Вип. ІІ (5). С. 145–150.
Феномен авторсько-виконавської постнеокласичної творчості як наукова проблема (діалектично-творча колізія «автор–артист»)// ВІСНИК НАКККіМ / [гол. ред. Денисюк Ж. З.]. К. : ІДЕЯ-ПРИНТ, 2020. Вип. І. С. 25–30.
Украинский модерн-баян – феномен Европейскогомузыкальногоискусства// Савремено и традиционално у музичком стваралаштву 1 : Зборник Радова / Научни скуп Дани Воjина Комадине. Источно Сараjево : Музичка академиjа у Источном Сараjеву 2020 (Источно Сараjево : Копикомерц). С. 303–312, б. ін.
«Нова українська музика в сучасному медіапросторі» («Той, що виходить з кола» Кармелли Цепколенко). Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. Київ, 2023. Вип. 138, с. 28–37.
Учні
Іван Дмитрович Єргієв за роки роботи в ОНМА імені А. В. Нежданової підготував понад 50 студентів з фаху, серед яких лауреати міжнародних та національних конкурсів:
Прохоренко Максим – лауреат (IV премія) міжнародного конкурсу ансамблів «Гармонія – 99» у складі ансамблю народних інструментів «Мозаїка» (м. Ліндберг. Німеччина, 1999).
Мінаков Вільям – лауреат (III премія) міжнародного конкурсу молодих виконавців «Мистецтво XXI століття» (категорія «камерні ансамблі» (м. Ворзель, Україна, 2005).
Григоренко Марина – лауреатка (ІІ премія) V міжнародного конкурсу «Петро-Павловські Асамблеї» в категорії «ансамблі» (С.–Петербург, Росія, 2007).
Солоненчук Валентина – лауреатка (ІІ премія) V міжнародного конкурсу «Петро-Павловські Асамблеї» в категорії «ансамблі». (С.–Петербург, Росія, 2007).
Буднік Юрій – лауреат (ІІІ премія) ІІ міжнародного конкурсу баяністів-акордеоністів «Вічний Рух» (Дрогобич, Україна, 2009).
Хіневич Олексій – лауреат (ІІ премія) VІІ джазового конкурсу пам’яті Р. Кабанченка. (Одеса, Україна, 2009).
Циганець Юлія – лауреатка (ІІ премія) ІІІ всеукраїнського конкурсу молодих виконавців «Слобожанський вернісаж – 2008» (Харків, Україна, 2008).
Єрьоменко Дмитро – лауреат (диплом ІІІ ступеня) VІ міжнародного конкурсу баяністів-акордеоністів «PERPETUUM MOBILE» (Дрогобич, Україна, 2013).
Гуляк Роман – лауреат (диплом І ступеню) VІ міжнародного конкурсу баяністі-акордеоністів «PERPETUUM MOBILE». (Дрогобич, Україна, 2013).
Несіна Олена– лауреатка (диплом І ступеня) VIII–ого всеукраїнського відкритого конкурсу баяністів-акордеоністів «Візерунки Прикарпаття» (Дрогобич 2015); лауреатка (диплом ІІ–го ступеня) ІІІ–ого регіонального відкритого фестивалю-конкурсу народно-інструментальної музики «Золота струна» (Миколаїв, Україна, 2016).
Бобанич Володимир – лауреат (диплом ІІ–го ступеня) IX міжнародного конкурсу баяністів-акордеоністів «PERPETUUM MOBILE» (Дрогобич, 2016).
Мельник Богдан – дипломант І–ого міжнародного конкурсу-фестивалю імені Є. Станковича (2017, м. Свалява); лауреат (диплом ІІІ–го ступеня) ІІІ–ого регіонального відкритого фестивалю-конкурсу народно-інструментальної музики «Золота струна» (м. Миколаїв, 2016); лауреат (диплом ІІ–го ступеня) ІІ–ого міжнародного фестивалю-конкурсу «Флояра» (Одеса, 2017); лауреат (диплом ІІ ступеня) XII–ої Всеукраїнської музичної олімпіади «Голос країни» (Київ, 2017); лауреат (диплом ІІ–го ступеня) IV міжнародного фестивалю-конкурсу «Музичні перлини» (Одеса, 2018).
Абрамик Назар – лауреат (диплом І ступеня) XIII–ої Всеукраїнської музичної олімпіади «Голос країни» (Київ, 2018).
Шпитальна Ірина – лауреатка (диплом ІІ–го ступеня в категорії «ансамблі») Х–ого всеукраїнського відкритого конкурсу баяністів-акордеоністів «Візерунки Прикарпаття» (Дрогобич, 2017); лауреатка (ІІ премія) VI-ого міжнародного інструментального конкурсу Є. Станковича (Київ, 2018);
Максименко Валерія – лауреатка (диплом ІІ–го ступеня) Х–ого всеукраїнського відкритого конкурсу баяністів-акордеоністів «Візерунки Прикарпаття» (Дрогобич, 2017); лауреатка (диплом ІІ–го ступеня в категорії «ансамблі») Х–ого всеукраїнського відкритого конкурсу баяністів-акордеоністів «Візерунки Прикарпаття» (Дрогобич, 2017); лауреатка (Гран-Прі) XII–ої Всеукраїнської музичної олімпіади «Голос країни» (Київ, 2017); лауреатка (диплом ІІ–го ступеня) Х–ого міжнародного фестивалю-конкурсу «Дні гармоніки» (Боснія, 2018); лауреатка (ІІ премія) міжнародного конкурсу «International Accordion Days in Prague» (Чехія, 2018); лауреатка (Гран-Прі) IV міжнародного фестивалю-конкурсу виконавців слов’янської музики (Чехія, 2019); лауреатка (Гран-Прі) ІІ–ого міжнародного конкурсу «Таланти Світу» (Польща, 2020); лауреатка (І місце в категорії «ансамблі») ІІ–ого міжнародного конкурсу «Таланти Світу» (Польща, 2020).
Юрій Михайлюк – лауреат (ІІ місце) V International festival-contest of folk instrument art «FLOYARA». (Україна, Одеса, 2020); І премія І міжнародного інтернет-конкурсу мистецтв «Music Power 2020» (Україна, Одеса, 2020).
Володько Олександр – лауреат міжнародних конкурсів: «Musical Power 2020» –І премія (Україна, Одеса, 2020); «World Art Games» – І премія (Іспанія, м. Барселона, 2020); «Grand Fest Golden Time» – І премія (Україна, м. Київ, 2020); «Jiskra» – І премія (Чехія, м. Прага, 2020); «Сучасні ритми» – ІІ премія (Україна, м. Кривий Ріг, 2021); «Talent’s of the 21’st century» – І премія в сольній та ансамблевій категоріях (Болгарія, м. Варна, 2021); «Talents of the world» – Гран-прі (Україна, м. Одеса, 2021).
Таргоній Сергій – лауреат (диплом ІІ ступеня) ХІІІ міжнародного конкурсу баяністів-акордеоністів «PERPETUUM MOBILE» (Дрогобич, 2021).
Нагороди
За масштабну концертно-просвітницьку діяльність Іван Дмитрович Єргієв удостоєний почесних звань: «Заслужений артист України» (2002 р.); «Народний артист України» (2015).
За вагомі творчі досягнення, високопрофесійну виконавську майстерність, значний особистий внесок у розвиток національного музичного мистецтва та вітчизняної науки Єргієв Іван Дмитрович був нагороджений: почесними грамотами Одеської міської ради (2008, 2013 рр.), Одеської обласної державної адміністрації (2004, 2005, 2009, 2010, 2015 рр.), почесною відзнакою «Знак подяки» Одеської міської ради (2010); почесною відзнакою Одеського міського голови «За заслуги перед містом»» (2019), медаллю та нагородою «Людина року»асоціації болгар України (2010).
І. Д. Єргієв лауреат шести престижних міжнародних конкурсів: «Фогтландські дні музики» (Німеччина), «Гран Прі» (Франція), «Чітта Ді Кастельфідардо» (Італія), «Мелодія для двох сердець» (Україна), «Кубок Світу’2003» (Угорщина), єдиний лауреат-авангардист в Україні – володар Призу Орфея міжнародного конкурсу нової музики в Антверпені (Бельгія) серед вокалістів, піаністів, скрипалів, віолончелістів, виконавців на духових та ударних інструментах.