Дубровська Галина Миколаївна

доцент

Дубровська Галина Миколаївна

доцент

  • доцент
Біографія

Дубровська Галина Миколаївна народилась 17 жовтня 1957 року в Одесі у родині музикантів: мати, Лебедєва Інна Олексіївна закінчила Одеську консерваторію з відзнакою по двом спеціальностям: 1958 – фортепіано  (клас проф. І.І. Сухомлінова) та у 1963 – вокалу (клас проф. І.В. Райченко), яка працює й по теперішній час у Музичній академії доцентом кафедри загального та спеціалізованого фортепіано; батько – Рогачевський Микола Аркадійович закінчив з відзнакою Одеську державну консерваторію ім. А.В. Нежданової по класу скрипки Макстман Ф.Є. та Станко О.О., викладав у ОССШ ім. проф. П.С.Столярського, у Московській музичній десятирічці та був професором класу скрипки у м. Кіто (Еквадор) та концертмейстером національного оркестру.

У 1975 році Галина Дубровська закінчила середню спеціальну музичну школу-інтернат імені професора П. С. Столярського по класу фортепіано Шилко-Балашової І.М. У 1980-му році закінчила з відзнакою Одеську державну музичну академію імені А. В. Нежданової (нині – Одеська державна музична академія імені А. В. Нежданової) в класі спеціального фортепіано проф. Кузікової В.М. та отримала кваліфікації: педагог, концертмейстер, солістка камерного ансамблю.

Протягом 1980-1981 років викладала фортепіано та працювала концертмейстером у Миколаївському музичному училищі; з 1981 по 1982 рік викладала фортепіано у ДМШ № 1 м. Одеси.

З 1982 по 1984 рік була концертмейстером хору, а з 1984 по 1986 рік – концертмейстером солістів Одеського національного театру опери та балету.

З 1986 року перейшла на роботу у Одеську державну консерваторію імені А. В. Нежданової, стала концертмейстером кафедри сольного співу, з 2003 – провідним концертмейстером кафедри, з 2007 року по теперішній час – провідний концертмейстер кафедри струнних інструментів.

З 2005 року по теперішній час – викладаю на кафедрі загального та спеціалізованого фортепіано. У 2009 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Літургійна символіка в російській музиці кінця ХІХ – початку ХХ століття: феномен С. В. Рахманінова». Опубліковано багато статей за темою дисертації.

У 2011 р. отримала звання доцента кафедри загального та спеціалізованого фортепіано.

Має двох синів Олексія та Олександра. Молодший – Олександр Шамраєв закінчив з відзнакою ОНМА ім. А.В. Нежданової та асистентуру-стажировку по класу скрипки доц. Мерцалової З.П. та у теперішній час працює солістом камерного оркестру «Пори року» та викладачем класу скрипки у Музичній академії імені М.І. Глінки (м. Дніпро).

З 2010 р. Дубровська Г.М. у якості відповідальної за струнний відділ кафедри загального та спеціалізованого фортепіано приймає заліки та екзамени студентів бакалаврів та магістрів струнного факультету. Приймає участь у вступних екзаменах.

 

Діяльність

Студенти класу регулярно грають у відкритих концертах кафедри.

Систематично проводились тематичні класні концерти (19): «Детский альбом» (травень2010) та «Времена года» П.І.Чайковського, грудень (2010); (травень 2011); «Великий русский гений С.Рахманинов» (травень 2012); «Музыкальное наследие Ф.Листа» (грудень 2012); «Музыкальное приношение юбилею ОНМА от юбиляров 2013 г. : Дж.Верди, Р.Вагнера, Ж. Бизе, О.Бородина,  Й.Брамса, Е.Грига,  С.Рахманинова, А.Хачатуряна» 23 травня 2013 , «Все души милых на высоких звездах» (А.Ахматова). Памяти П.Чайковского, С.Рахманинова, С.Прокофьева)» (У Зеленому залі Будинку вчених в рамках фестивалю «Золотая осень мира») (10 жовтня 2013); «По страницам опер русских композиторов» (травень2014); «К 175-летию со дня рождения П.И.Чайковского и 100-летию со дня смерти А.Н.Скрябина», 20 травня 2015; «Времена года П.И.Чайковского в камерно-инструментальной интерпретации» (грудень 2015);  «К 125-летию С.Прокофьева» (23 травня 2016); «Северная Пальмира-Южной: П.Чайковский. А. Бородин, М.Римский-Корсаков (26 грудня 2016);  «Сергей Рахманинов, Фриц Крейслер: грани сотрудничества», 23 травня 2017; «К 220-летию со дня рождения Франца Шуберта», 26 грудня 2017;; «Любовь и жизнь Роберта Шумана» (31 травня 2018); «Ференц Лист и французские импрессионисты К.Дебюсси и Морис Равель», (28 грудня 2018); «Весна идет, весне – дорога». Музыка композиторов, родившихся весной: М.Мусоргского, С.Рахманинова, П.Чайковского, С.Прокофьева. (травень 2019); «Ave Maria и «Богородице, Дево, радуйся» (2019); «К 130-летию со дня рождения С. С.Прокофьева» (18 червня 2021)

 

В якості концертмейстера Г. М. Дубровська приймала участь у Міжнародних конкурсах, а саме: Міжнародний конкурс вокалістів (Карлови Вари, Чехія, 2006); Мистецтво ХХІ століття (Київ – Ворзель, Україна, 2007 /вокалісти/, 2008 /скрипалі/; Міжнародний конкурс скрипалів імені Н. Паганіні (Москва, Росія, 2010); Міжнародний конкурс-фестиваль «Весела райдуга» (Одеса, Україна, 2006); Міжнародна телевізійна програма «Південний експрес» (Ялта, АР Крим, 2010); «Музичний листопад» (з оркестром) (Маріуполь, листопад 2011). Лауреат та дипломант багатьох конкурсів.

Дубровська Г.М. веде активну концертну діяльність – як солістка приймала участь у Літературній композиції «Пори року» про поетів та письменників, так чи інакше зв’язаних з Одесою Одеського Літературного музею та в концертах, присвячених дням Польської культури в Одесі; як концертмейстер приймала участь в концертах кафедри струнних інструментів, присвячених 100-річчю з дня народження Д. Ф. Ойстраха; 95-річчю та 100-річчю Одеської державної музичної академії; 140-річчю з дня народження П.С.Столярського у Одеській філармонії. Також постійно виступає у сольних програмах  студентів та аспірантів ОДМА імені А. В. Нежданової. Приймала участь у якості концертмейстера у Міжнародних  мастер-класах: Рози Файн (Німеччина, 2008 р.), Михайла Ваймана,  Діни Йоффе (Німеччина) та Іцхака Рашковського (Великобританія-Ізраїль) у 2012-2013 рр; Девіда Вонга (Гон Конг, 2020). Виступала з концертами-лекціями як концертмейстер з Олександром Шамраєвим у концертно-виставочному центрі на Французькому бульварі та у Золотому залі Літературного музею у рамках фестивалів «Різдвяна зірка», «Пасхальні зустрічі» та «Золота осінь», з ним же з лекцією-концертом у  Одеському Будинку ім. М. Реріха та як піаніст-соліст та музикознавець з лекцією-концертом «Творчість О.М.Скрябіна» у Одеському Будинку ім. М. Реріха та у ювілейному концерті пам’яті К.Паустовського у Золотому залі Літературного музею; у 2020 р. приймала участь у літературно-музичних композиціях у Свято-Михайлівському жіночому монастирі: 10 травня (до Дня Перемоги у Великій Вітчизняній війні); 22 червня (до річниці початку Великої Вітчизняної війни); 18 липня (до річниці загибелі Царської родини). В жовтні 2020 виступала в дуеті з Лауреатом Міжнародних конкурсів, солісткою обласної філармонії Поліною Чайкою.

Була членом журі конкурсу-фестивалю «Під вітрилами піднесених мрій (Одеса) та «Золота ліра» (Дніпро), 2018, маю Лауреата Першої премії по спеціальності фортепіано Дуо Лу; нагороджена Грамотами «За высокий уровень профессионализма в подготовке участников Международного Конкурса-Фестиваля Турнир Лауреатов – «Южный Экспресс» (Одесса-Симферополь, 2010); подяками «за професійну підготовку лауреатів Першого ступеню Ганни Воротинцевої та Аліни Петрової у конкурсі-фестивалі «Під вітрилами піднесених мрій», Одеса, травень 2018; «за професійну майстерність, високий рівень підготовки учасників конкурсу та вагомий внесок у розвиток дитячої та юнацької творчості Другого міського фестивалю-конкурсу «Два таланти» (Перше місце учасниці конкурсу студентки першого курсу Марії Косенко), Одеса, березень 2020.

Відбулися концерти-лекції зі студентом, а потім з асистентом-стажистом О. Шамраєвим: До дня народження О.С.Пушкіна «Пушкин и музыка», 7 червня 2010, Одеський Будинок М.Реріха; «И с каждім днем я расцветаю вновь, К привычкам бытия вновь чувствую любовь (А.Пушкин)», скрипкові твори Я.Сібеліуса, Ф.Крейслера, Ж.Бізе-Ф.Ваксмана (в рамках фестивалю «Золотая осень мира», Концертно-виставочний зал на Французькому бульварі; «Рождественские звезды скрипичной музыки» (січень 2014); «Крупная форма немецких композиторов-романтиков и ее преломление в жанре скрипичного концерта и камерной сонаты (на примере концерта для скрипки Л.Бетховена и сонаты для скрипки и фортепиано Р.Шумана)», лекція-концерт з асистентом-стажистом Шамраєвим О. (скрипка), Золотий зал Літературного музею, квітень 2017.

 

Відбувся власний концерт-лекція «Творчество А. Скрябина: открытия и противоречия», лютий 2017 у Одеському Будинку-музеї ім. Н.Реріха.

Наукова діяльність:

У 2009 році Дубровська Г. М. захистила кандидатську дисертацію на тему: «Літургійна символіка в російській музиці кінця ХІХ – початку ХХ століття: феномен С. В. Рахманінова» (науковий керівник – доктор мистецтвознавства, професор О.І. Самойленко) та згодом отримала вчене звання «кандидат мистецтвознавства».

Дубровська Г. М. бере активну участь в Міжнародних науково-творчих та науково-практичних конференціях, серед яких: «Схід-Захід: музичне мистецтво та культура» (Одеса, Україна, 2002), «Музичне мистецтво та освіта» (Одеса, Україна, 2002), Міжнародний музикознавчий семінар «Схід-Захід: культура та цивілізація» (Одеса, Україна, 2003), «Схід-Захід: музичне мистецтво та культура» (Одеса, Україна, 2003), Щорічний міжнародний семінар-конференція «Трансформація музичної освіти: культура та сучасність. Присвячена пам’яті С. Орфеєва» (Одеса, Україна, 2004), «Трансформація музичної освіти та культури в Україні» (Одеса, Україна, 2005), «Музичні інформаційні технології. Досвід та проблема розвитку» (Одеса, Україна, 2006), «Рахманінов на зламі століть» (Юридична академія імені Ярослава Мудрого, Харків, Україна, 2008, 2010, 2015, 2018, 2019).

Дубровська Г. М. була рецензентом методичної роботи доцента З.П. Мерцалової «Методика правої руки скрипаля» (Одеса, 2016).

У травні 2021 року Дубровська Г. М. приймала участь у методичній розробці силабусу курсу загального та спеціалізованого фортепіано для бакалаврів та магістрів ОНМА імені А.В. Нежданової.

Публікації

Галина Миколаївна Дубровська опублікувала статті в спеціалізованих виданнях, затверджених ВАК України, а саме:

  1. Ритм в произведениях С. В. Рахманинова (на примере фортепианных концертов) / Метроритм-1. – Киев, 2002. – С. 109-112.
  2. Христианские аспекты творчества С. Рахманинова и С. Прокофьева / Науковий вісник ОДМА імені А. В. Нежданової // Музичне мистецтво і культура. – Одеса: Друкарський дім, 2005. – Вип. 6, кн. 2. – С. 231-242.
  3. Православна інтонація в фортепіанній мініатюрі російських композиторів кінця XIX – початку ХХ ст. / Науковий вісник ОДМА імені А. В. Нежданової // Музичне мистецтво і культура. – Одеса, 2006. – Вип. 7, кн. 2. – С. 225-235.
  4. Музыкальная апокалиптика в  творчестве С. В. Рахманинова / Рахманинов: на зламі століть. – Харьков, 2007. – Вып. 4. –  С. 320-329.
  5. Литургическая символика в фортепианном творчестве С. В. Рахманинова (Рахманинов: на зламі століть). – Харьков, 2008. – Вып. 5. – С. 152-161.
  6. О вариантности музыкальной семантики С.В. Рахманинова в камерно-ансамблевом творчестве (на примере Элегического трио соль-минор № 1) / Музичне мистецтво і культура. – Одесса, 2010. – Вип. 12. – С. 295-301.
  7. Методичні розробки з практики фортепіанно-ансамблевої гри у класах загального та спеціалізованого фортепіано, як засіб гармонійного розвитку студентів / Загальне та спеціалізоване фортепіано у мистецькому просторі України: зб. статей ЛНМА імені М. В. Лисенка. – Львів: Сполом, 2012. – Вип. 27. – С. 80-87.
  8. О влиянии музыкальной драматургии на создание исполнительской концепции фортепианной сонаты (на примере Восьмой сонаты С. Прокофьева).Музичне мистецтво і культура Науковий вісник ОНМА. Вип. 15 .– Одеса: 2012.С. 349-358.
  9. «Божественные тайны не думай разгадать…». К вопросу о теме «Возвращения» в Прелюдии С.В. Рахманинова си минор ор. 32 №10» /Музичне мистецтво і культура Науковий вісник ОНМА. Вип. 19. – Одеса: 2014, С. 411-421.
  10. С.В. Рахманинов и музыкальная педагогика / Розвиток інформаційної культури: український та європейський досвід її правового забезпечення. Випуск 13: Наукові статті учасників XV Міжнародного науково-теоретичного симпозіуму «С. Рахманінов та культура України (С. Рахманінов на зламі століть)». – Харків: ФОП Носань В., Вип. 12, 2015. – С. 180-189.
  11. Значение фортепианных дуэтов в деле гармоничного и всестороннего воспитания студентов в классе общего и специализированного фортепиано музыкальных вузов.
  12. Суточный богослужебный круг в интерпретации С.В. Рахманинова / Розвиток інформаційної культури: український та європейський досвід її правового забезпечення. Наукові статті учасників XV Міжнародного науково-теоретичного симпозіуму «С. Рахманінов та культура України (С. Рахманінов на зламі століть)». – Вип. 14. – Харків, 2017. – С. 86-98.
  13. «Сергей Рахманинов и Фриц Крейслер: партнерство, содружество в мировом культурном пространстве». Доповідь на XV Міжнароднім науково-теоретичнім симпозіумі «С.Рахманінов та культура України (С. Рахманінов на зламі століть»).– Харків, 28.3 -1.4 2018.
  14. О некоторых аспектах использования риторической системы и символики И.С.Баха в русской музыке рубежа ХIX-ХХ века, тези Міжнародної конференції: «Актуальні питання, проблеми та перспективи розвитку гуманітарного знання у сучасному інформаційному просторі: національний та інтернаціональний аспекти. Травень 2019. Канада-Сербія-Азербайджан-Польща-Україна-2018.
  15. Опробування монографії «Музыкальное богословие С.В. Рахманинова» та сертифікат Міжнародного музикознавчого семінару «Музикознавче слово в Інформаційному контенті пост сучасності», Одеса, 31 травня-2 червня 2019 року.
  16. «Память культуры» в русской музыке  рубежаXIX- ХХ веков»/ Музичне мистецтво і культура /Music art and culture/ Науковий вісник ОНМА. Вип. 30. Книга 2. Видавничий дім «Гельветика». – Одеса: 2020. с. 188-199.
  17. Историзм в русском искусстве на рубеже XIX-ХХ веков как символ национальной идентичности._Modern culture studies and art history: an experience of Ukraine and EU/. Collective monograph: Cuiavian University in Wloclawek. The Odessa National A.V.Nezhdanova Academy of Music,- Wloclawek, Poland, 2020. РР. 78-97
  18. Векторы трансформации-преображения пианиста-концертмейстера консерватории в классе скрипки / Музичне мистецтво і культура /Music art and culture/ Науковий вісник ОНМА. Вип. 31. Книга 1. Видавничий дім «Гельветика». – Одеса: 2020. с. 208-221.
  19. Тези доповіді на конференції з культурології у Венеції «Православие-«генетическое ядро» русской культуры», листопад 2020.
  20. Деякі зауваги щодо роботи в онлайн-режимі зі студентами-струнниками в класі фортепіано музичних ВНЗ / Матеріали Міжнародної науково-творчої конференції, 17 березня 2021 року, Львів.

Друкувалась у Музичній газеті ОНМА ім. А. В. Нежданової: «Первый юбилей», До 5-ти річчя Міжнародного Конкурсу піаністів ім. Е.Гілельса, 2006;  «Чувство формы и стиля», посвящено профессуре В.Н. Кузиковой, «Музыка-судьба» К прошедшему юбилею доцента Лебедевой И.А., №19-20, 2011;«Талант и мастерство» (К 75-летию Ж.Х.Косинского), «Музыкальный вестник, № 23-24, 2012; «Двойной юбилей Веры Николаевны Кузиковой, №25-26. 2013; «Заслуженному деятелю скрипичного искусства. К 80-летию Зои Петровны Мерцаловой; «Памяти корифея скрипичного искусства» (О концерте памяти В.З. Мордковича, №31-32, 2016)

Керівництво дипломними рефератами: бакалавра Спіро О. та магістра кафедри струнних інструментів Шамраєва О. «Исполнительские традиции концертов для скрипки И. Брамса, П. Чайковского, Я. Сибелиуса», 2014.

 

Учні

За минулі 16 років Г.М.Дубровська має багато випускників, які успішно працюють в Україні та за кордоном. Серед них: музикознавець Анастасія Алтухова – солістка оперного театру у м. Софія; Лауреати Міжнародних конкурсів контрабасист Віктор Осокін та скрипалька Валерія Осокіна-Журавель (Німеччина); Лауреат  Міжнародних конкурсів, викладач класу контрабасу ОНМА ім. А.В.Нежданової Микола Шахов, викладач кафедри камерних ансамблів Поліна Чайка; викладач кафедри народних інструментів Ірина Лук’янчук; викладач кафедри оперно-симфонічної підготовки Сергій Дружинін; асистент-стажист кафедри історії музики ОНМА Світлана Грекул; викладачі ОССШ ім. проф. П.С.Столярського: музично-теоретичних дисциплін Младена Манєва та класу скрипки Марія Погосова; соліст ансамблю та викладач класу альта Олександр Спіро м. Сичуань (Китай); композитори Юрій Василенко та Анна Тихоплав.