Мурза Світлана Анатоліївна

доцент

Мурза Світлана Анатоліївна

доцент

  • доцент 
    кандидат мистецтвознавства
Біографія

Народилась у м. Кривий Ріг Дніпропетровської обл. В 1983 р. закінчила Криворізьке музичне училище (клас домри та диригування Соломахи Г. О.).

У 1988 році закінчила Одеську державну консерваторію імені А. В. Нежданової (клас домри професора Касьянова В.В., диригування професора Сипітинера Д. Й.). Фах за дипломом: викладач по класу домри, концертний виконавець, диригент оркестру народних інструментів,  артист ансамблю народних інструментів.

В 2000 р. прийнята на посаду викладача кафедри народних інструментів Одеської державної консерваторії ім. А.В. Нежданової (клас домри, диригування, читання партитур, оркестровки). З 2006 р. старший викладач кафедри народних інструментів. З 2000 р. викладач ДМШ №5 (за сумісництвом). 2008 – 2010 р. артистка муніципального ансамблю народних інструментів.

В 2021 році захистила дисертацію за спеціальністю Музичне мистецтво та здобула науковий ступінь кандидата мистецтвознавства. Тема дисертації: «Диригентський жест як інструментально-виконавський феномен: компаративно-технологічний підхід».

В 2021 р. прийнята на посаду доцента кафедри народних інструментів.

Діяльність

Відлік концертної діяльності веде з 1989 року, в якому гастролювала у складі  ансамблю народних інструментів «Мозаїка» Одеської обласної філармонії . З 1990 року артистка квартету народних інструментів «МУРЗА», у складі якого виступала на концертних майданчиках України, Німеччини, Фінляндії, Румунії (участь у фестивалях, сольні концерти). Всього було зіграно біля 100 сольних концертів.

У складі оркестру народних інструментів виступала у містах Німеччини, Фінляндії, Греції. Виступи в якості солістки з оркестром народних інструментів музичної академії (домра, бузукі) на сценах Одеської обласної філармонії, Болгарського культурного центру, Одеської музичної академії ім. А. В. Нежданової; з оркестром народних інструментів Криворізького музичного училища. Виступи в якості диригента оркестру народних інструментів ОНМА ім. А. В. Нежданової.

Керівник і солістка педагогічного ансамблю ДМШ №5 м. Одеси, з яким виступала в Одеській обласній філармонії, Одеському  муніципальному театрі духової музики ім. О. Саліка, Літературному музеї.

 Має чисельні оркестровки та інструментовки для квартету народних інструментів «МУРЗА» та оркестру народних інструментів.

За період 2024 року була взята участь у наступних подіях:

Участь в VI Міжнародній науково-творчій  онлайн-конференції «Явище школи  музичному виконавстві та музикознавстві: історія та сучасність» 30 листопада – 1 грудня 2024 р. Одеса. «До питання виконавського диригентського стилю: компаративний аспект».

Публікації

Публікації у спеціалізованих фахових виданнях України:

  • Мурза С.А. Рухова природа диригентського жесту у втіленні жанрових ознак музичного твору. Проблеми сучасності: мистецтво, культура, педагогіка. Харків: СтильІздат, 2012. Вип.23 (2012). С. 172–180.
  • Мурза С.А.До питання про художньо-функціональну взаємодію рук диригента. Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової. Одеса: Астропринт, 2012. Вип. 15. С. 137–145.
  • Murza S.A. Conductor’s gesture in the structure of executive interpretation  of  the  orchestra  conductor (Диригентський жест в структурі виконавської інтерпретації диригента оркестру). Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової. Одеса: Астропринт, 2018. Вип. 27. Кн. 1. С. 259–266. DOI: https://doi.org/10.31723/2524–0447–2018–27–1–259–266.
  • Мурза С.А. Диригентський жест як об’єкт семіотичного аналізу. Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової. Одеса: Астропринт, 2019. Вип. 29. Кн. 1. DOI: https://doi.org/10.31723/2524-0447-2019-29-1.4
  • Мурза С.А. Культура жеста и дирижерское искусство. Проблеми підготовки викладачів до здійснення завдань сучасної освіти. Харків: СтильІздат, 2006. С. 233–244.
  • Murza S., Shapovalova L.,Chernoivanenko A., Bondar I.,Filatova O.
    THE INFLUENCE OF GENRE AND SPECIES CHARACTERISTICS ON MUSICAL AND PERFORMING INTERPRETATION (Volume 17, Issue 33, 31 May 2024, Pages 169-184).

Перекладення та інструментовки для оркестру народних інструментів:

  1. Д. Мійо  «Бразильєра» з сюїти «Скарамуш»;
  2. О. Польовий  Ноктюрн;
  3. Ж.Бізе  Арія Тореадора з опери «Кармен»;
  4. М. Скорик  Концерт №1 для фортепіано з оркестром;
  5. В. Дмитренко «Невигадана історія» з сюїти «Замок Любарта»;
  6. Ж.Бізе «Ворожіння» з  «Кармен-сюїти»;
  7. А. Бабаджанян Ноктюрн ;
  8. Л. Орнштейн Танець;
  9. К. Домінчен Адажіо.

 

 

 

 

Учні

За часи роки своєї педагогічної діяльності підготувала більш ніж 40 кваліфікованих випускників-диригентів. Серед них: Пістова О. – головний диригентом Муніципального театра духової музики ім. О. Саліка; Талько Б. – викладач Житомирського музичного фахового коледжа ім. В. Косенка; лауреати міжнародних конкурсів Мурза О., Наконечна Т., Сарапульцев Ю., Кирилов В. та інші.

Галерея