Кучма Олена Петрівна

доцент

Кучма Олена Петрівна

доцент

  • кандидат мистецтвознавства
  • доцент, який немає вченого звання 
  • заступник директора з навчальної роботи ОССМШІ ім.проф.П.С.Столярського
Біографія

Народилася 1979 року в м. Кагарлик Київської області. 1994 року вступила на теоретичний відділ Черкаського музичного училища ім. С. С. Гулака-Артемовського, який закінчила у 1998 році.

З 1998 по 2003 р.р. – студентка Одеської державної, згодом, національної музичної академії ім. А. В. Нежданової, яку закінчила за фахом «музикознавство» у класі професора, кандидата мистецтвознавства Розенберг Р. М. По закінченню музичної академії вступила до наукової аспірантури цього ж начального закладу, яку закінчила у 2006 році. 2008 року під керівництвом професора, кандидата мистецтвознавства Розенберг Р. М. захистила кандидатську дисертацію «Діалогічність як принцип стильового мислення в музиці 2-ої половини ХХ століття (на прикладі творчості Р. Щедріна)». 

Після закінчення аспірантури та захисту дисертації залишилася працювати на кафедрі історії музики та музичної етнографії. З 2008 року паралельно працює в Одеській середній спеціалізованій музичній школі-інтернаті ім. проф. П. С. Столярського, спочатку на посаді викладача музично-теоретичного відділу, а з 2011 року обіймає посаду заступника директора з навчальної роботи спеціального циклу, яку поєднує з викладацькою роботою в музичній академії та школі. 

Публікації

Коло наукових інтересів охоплює питання діалогу культур, стилю, досліджує проблеми розвитку музичного мистецтва на сучасному етапі.

  • Кучма Е.П. Проблема «открытости» стиля Шостаковича на примере первого фортепианного концерта // Музичне мистецтво й культура. Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А.В. Нежданової. Вип. 5. – Одеса, 2004.
  • Кучма О.П.  «Третій шлях» в музиці та проблема масової слухацької свідомості (на прикладі творчості Р.Щедріна) // Музичне мистецтво й культура. Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А.В. Нежданової. Вип.7, книга 2 – Одеса, 2006.
  • Кучма О.П. Втілення ідеї відлуння в двох «ЕСНО» Р.Щедріна як спосіб зв’язку з традицією // Музичне мистецтво й культура. Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А.В. Нежданової. Вип 8, книга 1. – Одеса, 2007.
  • Кучма О.П. Традиція та новаторство як діалогічний аспект жанрово-стильового формування в сучасній музиці // Музичне мистецтво й культура. Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А.В. Нежданової. Вип.15 – Одеса, 2012.
  • Кучма О.П. Музичний стиль як історико-процесуальне явище: до проблеми авторського стилю в сучасній музиці // Музичне мистецтво й культура. Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А.В. Нежданової. Вип.18 – Одеса, 2013.
  • Кучма О.П. Особливості неофольклоризму в пізній творчості Р. Щедріна (на прикладі Концерту для оркестру №4 «Хороводи» // Музичне мистецтво й культура. Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А.В. Нежданової. Вип.20 – Одеса, 2014.
  • Кучма О.П. Особливості стилеутворення в творчості Р. Щедріна // Музичне мистецтво й культура. Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А.В. Нежданової. Вип.19 – Одеса, 2014.
  • K. Nemchenko, L. Loboda, A. Nosulya, O. Kuchma. Reflection of Christian ideological orientation through liturgical symbolism in P. Tchaykovsky`s opera music. Rast musicology journal. Winter 2021. Vol.9. No. 2. C. 2843-2866