Грібінєнко Юлія Олександрівна

доцент

Грібінєнко Юлія Олександрівна

доцент

  • доктор мистецтвознавства
  • доцент
  • музикознавець
  • член громадської організації «Спільнота «Музикознавці України в світовій культурі» (квиток № 0026)
  • дійсний член Центру українсько-європейського наукового співробітництва (свідоцтво № 121644)
Біографія

Грібінєнко Юлія Олександрівна закінчила Одеське училище мистецтв та культури імені К.Ф. Данькевича за спеціальністю «викладач музично-теоретичних дисциплін» (диплом з відзнакою). Вищу освіту та диплом магістра (диплом з відзнакою) отримала в Одеській державній музичній академії імені А.В. Нежданової, де навчалася у класі доктора мистецтвознавства, професора О.І. Самойленко.

У 2002 року була прийнята на роботу викладачем кафедри історії музики та музичної етнографії названого музичного закладу.

У 2006 році рішенням спеціалізованої вченої ради Одеської музичної академії імені А.В. Нежданової присуджено науковий ступінь кандидата мистецтвознавства за спеціальністю «Музичне мистецтво» за захист дисертації «Музична полістилістика у світлі теорії інтертекстуальності», науковий керівник доктор мистецтвознавства, професор Самойленко О.І.

У 2023 році захистила  дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора мистецтвознавства за темою: Теоретичні та категоріальні засади музичної текстології як актуальної музикознавчої дисципліни. (за  спеціальністю 17.00.03 –Музичне мистецтво)

З 2014 року по теперішній час працює на посаді доцента кафедри історії музики та музичної етнографії Одеської музичної академії імені А.В. Нежданової.

Діяльність

Читає курси: «Історія української музики», «Історія зарубіжної слов’янської музики», «Історія музики ХХ століття», «Оперна драматургія».

Веде клас за фахом.

Під керівництвом Грібінєнко Ю.О. були написані і захищені бакалаврські (близько 10) та магістерські роботи (понад 40).

Грібінєнко Ю.О. керує дисертаційними дослідженнями, виступає в якості офіційного опонента, займається рецензуванням магістерських та дисертаційних робіт, науково-методичних посібників, розроблює та складає робочі програми, активно займається підготовкою студентів, магістрів та аспірантів до виступів на конференціях, сама є постійним учасником міжнародних та всеукраїнських конференцій, міжнародних семінарів.

Грібінєнко Ю.О. є членом громадських організацій «Спільнота “Музикознавці України в світовій культурі„» та «Центр українсько-європейського наукового співробітництва».

За період 2024 року була взята участь у наступних подіях:

  1. міжнародний музикознавчий круглий стіл-семінар «Музика та музикознавство у реальному світі: існування без обмежень» (Одеса, 2020);
  2. міжнародний музикознавчий семінар «Музикознавче слово в інформаційному контенті (пост)сучасності». Одеса, 19–21 червня, 2020 року. Тема доповіді: «Симфонии Галины Уствольской: поэтика жанра»;
  3. міжнародна науково-творча конференція «Явище школи в музичному виконавстві та музикознавстві: історія та сучасність». Одеса, 30 листопада 2020 року. Тема доповіді: «Нові жанрові моделі у творчості композиторів одеської школи (на прикладі інструментальних дуетів «DiaDem» Юлії Гомельської)»;
  4. міжнародний цикл лекцій-семінарів «Музика в системі мистецької освіти: взаємини та протидії» (Одеса, 2021);
  5. міжнародний музикознавчий семінар «Музикознавче слово в інформаційному контенті (пост)сучасності». Одеса, 22–22 червня, 2021 року. Тема доповіді: «Інтертекстуальні аспекти творчості Євгена Станковича»;
  6. міжнародна науково-практична конференція «Cultural studies and art: European development direction»: conference proceedings. Рига (Латвія), 16–17 липня 2021 року. Тема доповіді: «Специфіка втілення інтертекстуальності в сучасній композиторській поетиці (на прикладі творчості Євгена Станковича)»;
  7. II міжнародна науково-практична конференція «Modern scientific research: achievements innovations and development prospects». Берлін (Німеччина), 1–3 серпня 2021 року. Тема доповіді: «Аллюзия как средство межтекстовых связей: актуальные музыковедческие рефлексии»;
  8. міжнародна науково-творча конференція «Явище школи в музичному виконавстві та музикознавстві: історія та сучасність». Одеса, 25–26 листопада 2021 року. Тема доповіді: «Тембровий континуум творів Юлії Гомельської».
  9. VI міжнародний музикознавчий семінар «Музикознавче слово в інформаційному контенті (пост)сучасності». Одеса, 29 червня-1 липня, 2021 року. Тема доповіді: «Явище гіпертексту та сучасна композиторська творчість»;
  10. International scientific conference «Development of culture and art in the war and post-war periods»: conference proceedings (September 6–7, 2023, Wloclawek (Poland)). Тема доповіді: «Обрії постмодерної парадигми в сучасній український композиторській творчості»;
  11. V міжнародна науково-творча конференція «Явище школи в музичному виконавстві та музикознавстві: історія та сучасність». Одеса, 25–26 листопада 2021 року. Тема доповіді: «Камерно-інструментальні новації одеських композиторів на сучасному етапі»;
  12. Міжнародна наукова конференція «Current trends in art and culture» (April 3–4, 2024. Wloclawek, Republic of Poland). Тема доповіді: «Гіпертекстуальність в дискурсі української медіа-опери»;
  13. VII міжнародний музикознавчий семінар «Музикознавче слово в інформаційному контенті (пост)сучасності». Одеса, 28–30 червня, 2024 року. Тема доповіді: «Любов здалеку» Кайї Сааріахо: від композиторської режисури до сценічних інтерпретацій
  14. Міжнародна науково-творча конференція «Явище школи в музичному виконавстві та музикознавстві: історія та сучасність». Одеса, 30листопада–1 грудня 2024 року. Тема доповіді: «Історіографічна проблематика вивчення композиторської школи Одеси».
Публікації

Основна тематична направленість наукових інтересів: проблеми полістилістики як музично-смислового феномену, інтертекстуальні аспекти музичного твору та музичної культури, концепція гіпертексту як форми організації текстового матеріалу в музиці, питання музичної текстології, музичної семіології та тембрології, історія сучасної української та зарубіжної слов’янської музики.

Основні публікації за останні роки:

  • Грибиненко Ю. Феномен гипертекста как форма и способ функционирования музыкального сознания. Музичне мистецтво і культура: науковий вісник ОДМА імені А.В. Нежданової [зб. наук. праць]. Одеса: Друкарський дім, 2014. Вип. 19. С. 265–274.
  • Грибиненко Ю. Исторические предпосылки формирования полистилистики в музыке. Музичне мистецтво і культура: науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової [зб. наук. праць]. Одеса: Друкарський дім, 2015. Вип. 21. С. 206–214.
  • Грибиненко Ю. Индивидуально-авторский аспект стилевого синтеза в фортепианных сонатах В. Сильвестрова. Музичне мистецтво і культура: науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової [зб. наук. праць]. Одеса: Друкарський дім, 2016. Вип. 23. С. 237–249.
  • Грибиненко Ю. Семантико-композиционная функция инструментального тембра в творчестве Г. Уствольской (на примере Композиции № 1). Музичне мистецтво і культура: науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової [зб. наук. праць]. Одеса: Друкарський дім, 2017. Вип. 25. С. 19–30.
  • Грібінєнко Ю. Лірика Ф. Тютчева в творчості М. Метнера. Музичне мистецтво і культура: науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової [зб. наук. праць]. Одеса: Друкарський дім, 2019. Вип. 29. Книга 2. С. 46–58.
  • Грибиненко Ю. Авторская модель полистилистики в творчестве В. Сильвестрова (на примере его сонаты для скрипки и фортепиано «Post Scriptum»). Музичне мистецтво і культура: науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової. Одеса: Гельветика, 2020. Вип. 31. Кн. 1. С. 120–131.
  • Grybynenko J. Internextual aspects of Boris Tishchenko’s piano work. Музичне мистецтво і культура: науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової. Одеса: Гельветика, 2020. Вип. 31. Кн. 2. С. 120–131.
  • Grybynenko Ju. Polystylistics as a musical phenomenon and its author’s models. Music semiology: categories and methods: collective monograph. A.I. Samoilenko, S.V. Osadcha, O. Оhanezova-Hryhorenko, L.I. Povzun, etc. Lviv-Toruń: Liha-Pres, 2020. C. 93–113. DOI: https://doi.org/10.36059/978-966-397-201-5/93-112
  • Grybynenko J. Actual aspects of the problem of intertextuality in music. Musicological discourse and problems of contemporary semiology: collective monograph. A.I. Samoilenko, S. V. Osadcha, O. Ohanezova-Hryhorenko, L.I. Povzun, etc. Lviv-Toruń: Liha-Pres, 2020. C. 89–105. DOI: https://doi.org/10.36059/978-966-397-200-8/89-104
  • Грібінєнко Ю. Темброва лексика камерних творів Є. Станковича. Музичне мистецтво і культура: науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової. Одеса: Гельветика, 2021. Вип. 32. Кн. 2. С. 164–174.
  • Grybynenko J. The phenomenon of intertextuality in music. European Journal of Arts. Scientic journal. Vienna: Premier Publishing, 2021. № 1. С. 40–45.
  • Грибиненко Ю. Понятийные основы музыкальной текстологии: к проблеме взаимодействия категорий текст, интертекст и гипертекст. KELM: Knowledge, Education, Law, Management. Lublinie: Fundacja «Instytut Spraw Administracji Publicznej», 2021. № 3(39). Vol. 1. С. 82–87.
  • Грібінєнко Ю. Специфіка втілення інтертекстуальності в сучасній композиторській поетиці (на прикладі творчості Євгена Станковича). International scientific and practical conference «Cultural studies and art: European development direction»: conference proceedings. July 16–17, Riga, Latvia: «Baltija Publishing». С. 87–90. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-117-6-22
  • Aleksandrova O., Samoilenko O., Osadcha S., Grybynenko J., Nosulya A. Composer’s Philosophy: The Interdependence Between Worldview and Writing Technique. WISDOM. Yerevan, 2021. 20 (4). Р. 158–165. DOI: https://doi.org/10.24234/wisdom.v20i4.534
  • Samoilenko O., Osadcha S., Chernoivanenko А., Grybynenko J., Ovsyannikova-Trel O. Musical composition as metonymy of culture and the subject of musicological studies. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. Hradec Kralove, 2022. Vol. 12. Issue 1 (XXV). P. 190–192.
  • Грібінєнко Ю. Гіпертекст як об’єкт музикознавчої рефлексії. International scientific conference «The influence of culture and art on the value orientations of civilization in war and post-war times»: conference proceedings (August 30–31, 2022). Riga, Latvia: «Baltija Publishing», 2022. С. 88–91. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-237-1-20
  • Grybynenko J. Current issues of musical textology. De Musica. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. 2022. Vol. 1. Issue 1. Р. 93–100. DOI: https: //doi.org/10.15804/CDM.2022.1.10
  • Hribinienko Yu., Matushchak T., Shpytalna I., Su Rui, Zhang Zeyu Іnterpretation of a musical text: to the question of understanding the author’s intention. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. Hradec Kralove, Vol. 13. Issue 1 (XXXII). P. 69–72.
  • Samoilenko O., Osadcha S., Chernoivanenko А., Grybynenko J.,
    Ovsyannikova-Trel O. Musical composition as metonymy of culture and the subject of musicological studies. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. Hradec Kralove, 2022. Vol. 12. Issue 1 (XXV). Pр. 190–192. (Web of Science)
  •  Hribinienko Yu. Current issues of musical textology. Copernicus. De Musica. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. 2022. Vol. 1. Issue 1. Рр. 93–100. DOI: https://doi.org/10.15804/CDM.2022.1.10
  • Hribinienko Yu., Matushchak T., Shpytalna I., Su Rui, Zhang Zeyu Іnterpretation of a musical text: to the question of understanding the author’s intention. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. Hradec Kralove, 2023. Vol. 13. Issue 1 (XXXII). Pр. 69–72. (Web of Science)
  • Hribinienko Yu., Mogylevska I., Izuhrafova N., Luo Huixuan, Liu
    Xiaome Musical intonation in the linguistic and symbolic context: from scientific reflections to definitions. AD ALTA: Journal of
    interdisciplinary research. Hradec Kralove, 2024. Vol. 14. Issue 2
    (XLIII). Pр. 116–119.
    https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/140243/PDF/140243.pdf
  • Грибиненко Ю. Авторская модель полистилистики в творчестве В. Сильвестрова (на примере его сонаты для скрипки и фортепиано «Post Scriptum»). Музичне мистецтво і культура: науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової. Одеса: Гельветика, 2020. Вип. 31. Кн.1. С. 120–131.
  • Grybynenko J. Internextual aspects of Boris Tishchenko’s piano work. Музичне мистецтво і культура: науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової. Одеса: Гельветика, 2020. Вип. 31. Кн. 2. С. 122–133.
  • Грібінєнко Ю. Темброва лексика камерних творів Є. Станковича. Музичне мистецтво і культура: науковий вісник ОНМА імені А.В. Нежданової. Одеса: Гельветика, 2021. Вип. 32. Кн. 2. С. 164–174.
  • Aleksandrova O., Samoilenko O., Osadcha S., Grybynenko J., Nosulya A. Composer’s Philosophy: The Interdependence Between Worldview and Writing Technique. WISDOM. Yerevan, 2021. Vol. 20 (4). Рр. 158–165. DOI: https://doi.org/10.24234/wisdom.v20i4.534 (Web of Science)
  • Grybynenko J. The phenomenon of intertextuality in music. European Journal of Arts. Scientific journal. Vienna: Premier Publishing, 2021. № 1. Рр. 40–45.
  • Грибиненко Ю. Понятийные основы музыкальной текстологии: к проблеме взаимодействия категорий текст, интертекст и гипертекст. «KELM: Knowledge, Education, Law, Management». Lublinie: Fundacja «Instytut Spraw Administracji Publicznej», 2021. № 3(39). Vol. 1. С. 82–87.
  • Samoilenko O., Osadcha S., Chernoivanenko А., Grybynenko J., Ovsyannikova-Trel O. Musical composition as metonymy of culture and the subject of musicological studies. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. Hradec Kralove, 2022. Vol. 12. Issue 1 (XXV). Pр. 190–192. (Web of Science)
  • Hribinienko Yu. Current issues of musical textology. De Musica. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. 2022. Vol. 1. Issue 1. Рр. 93–100. DOI: https: //doi.org/10.15804/CDM.2022.1.10
  • Hribinienko Yu., Matushchak T., Shpytalna I., Su Rui, Zhang Zeyu Іnterpretation of a musical text: to the question of understanding the author’s intention. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. Hradec Kralove, Vol. 13. Issue 1 (XXXII). Pр. 69–72. (Web of Science)
  • Hribinienko Yu., Mogylevska I., Izuhrafova N., Luo Huixuan, Liu Xiaome Musical intonation in the linguistic and symbolic context: from scientific reflections to definitions. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. Hradec Kralove, Vol. 14. Issue 2 (XLIII). Pр. 116–119.
  • Грібінєнко Ю.О. Теоретичні та категоріальні засади музичної текстології як актуальної музикознавчої дисципліни: монографія.  Одеса: Олді+, 2023. 512 с.
  • Грібінєнко Ю. Теорія інтертекстуальності у світлі сучасних музикознавчих поглядів. Музика в системі мистецької освіти: взаємини та протидії: матеріали Всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації в галузі мистецтвознавства, музикознавства, музичної педагогіки. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2021. С. 60–63.
  • Грібінєнко Ю. Специфікавтіленняінтертекстуальностівсучасній композиторськійпоетиці(наприкладітворчостіЄвгенаСтанковича). International scientific and practical conference «Cultural studies and art: European development direction»: conference proceedings. July 16–17, Riga, Latvia: «Baltija Publishing». С. 87–90. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-117-6-22
  • Грибиненко Ю. Аллюзия как средство межтекстовых связей: актуальные музыковедческие рефлексии. Modern scientific research: achievements, innovations and development prospects. Proceedings of the 2nd International scientific and practical conference. MDPC Publishing. Berlin, Germany. 2021. С. 290–295. URL: https://sci-conf.com.ua/ii-mezhdunarodnaya-nauchnoprakticheskaya-konferentsiya-modern-scientific-research-achievements-innovationsand-development-prospects-1-3-avgusta-2021-goda-berlin-germaniya-arhiv/.Грібінєнко Ю. Постать Юлії Гомельської в контексті розвитку одеської композиторської школи початку ХХІ століття. Явище школи в музичному виконавстві та музикознавстві: історія та сучасність: матеріали міжнародної науково-творчої конференції. Одеса. 2021. С. 56
  • Грібінєнко Ю. Гіпертекст як об’єкт музикознавчої рефлексії. International scientific conference «The influence of culture and art on the value orientations of civilization in war and post-war times»: conference proceedings (August 30–31, 2022). Riga, Latvia: «Baltija Publishing», 2022. С. 88–91. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-237-1-20
  • Грібінєнко Ю. Обрії постмодерної парадигми в сучасній український композиторській творчості. International scientific conference «Development of culture and art in the war and post-war periods»: conference proceedings (September 6–7, 2023, Wloclawek (Poland)). Riga, Latvia: «Baltija Publishing», 2023. С. 58–61. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-341-5-14
  • Грібінєнко Ю.О. Гіпертекстуальність в дискурсі української медіа-опери. International scientific conference Current trends in art and culture : Conference Proceedings (April 3–4, 2024. Wloclawek, Republic of Poland). Riga, Latvia: Baltija Publishing, 2024. С. 45–48. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-427-6-9
  • Грібінєнко Ю. Феномен родини Соркочевичей: контексти життєвого та творчого шляху. Національний менталітет та творча особистість в історичночасовому контексті української музичної культури : матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, 1 квітня – 12 травня 2024 року.  Львів – Торунь: Liha-Pres, 2024. С. 32–35.