19 жовтня відбулась зустріч здобувачів вищої освіти із роботодавцями

19 жовтня на платформі ZOOM відбулась зустріч із представниками мистецьких, освітніх установ міста Одеси. До зустрічі долучилися аспіранти, студенти та магістранти.

Ректор ОНМА професор Олександр ОЛІЙНИК привітав усіх учасників, окреслив ключові моменти щодо співпраці.

Кучма Олена Петрівна (заступник директора Одеського державного музичного ліцею. Кандидат мистецвознавства, доцент) підкреслила, що 95% викладачів циклу спеціальних дисциплін в ліцеї – це випускники музичної академії. Школа підтримує тісні звязки з ОНМА та завжди запрошує до спільної роботи у підборі кадрів для мистецького ліцею. Олена Петрівна відзначила, що студенти і випускники добре себе проявляють у роботі, показують високі досягнення. Зараз є великий попит на концертмейстерів у звязку із міграцією населення. Також заступник директора зазначила, що вже зараз багато студентів працюють в ліцеї ще до завершення навчання. Дітки люблять молодих і креативних вчителів – тому студенти академії – це є цінна знахідка для ліцею. Навчальний заклад відкритий до творчої та методичної співпраці із ОНМА.

Круліковська Тетяна Петрівна (заступник директора з навчальної роботи Хмельницького фахового музичного коледжу імені Заремби) відзначила, що більш, ніж 15 випускників ОНМа різних років працюють у навчальному закладі. «Роботу відділу хорового диригування забезпечують Ваші випускники, керує роботою струнного відділу Ваш випускник контрабасист, викладачі по класу гобою, ударних інструментів теж Ваші випускники, на відділі музикознавства працюють чотири Ваших випускника. Ці факти говорят самі за себе – ми раді тісній співпраці, і якістю надання освітніх послуг. Саме якісна реалізація усіх освітніх програм дає якісний звязок усіх освітніх ланок. На сьогодні коледж потребує викладача по класу віолончелі. Також потребує оновлення і кадровий склад на струнному і на диригенському відділах».

Косяченко Іван Іванович Генеральний директор Національного Одеського філармонійного оркестру: «На сьогодні напевно простіше зазначити цифру, скільки артистів оркестру не закінчила Вашу академію, ніж перерахувати всіх Ваших випускників у складі НОФО. Завжди приємно відзначати, що на навчання до Вас приїжджають студенти з усієї України, а згодом і колектив оркестру розширює свої георгафічні рамки. На кінець листопада оголошено конкурсне прослуховування у групу скрипок і альтів. Вже підготовлена відповідна інформаційна афіша, яка буде розміщена в академії також. Запрошуємо Ваших студентів до участі у конкурсному прослуховуванні»

Також було відзначено, що за останні кілька років у студентів та випускників академії підвищилась якість викладання оркестрових партій. На попередніх засіданнях із стейкхолдерами Іван Іванович зазначав, наскільки важливо розширення кола обовязкових професійних дисициплін саме роботою над оркестровими партіями.

Цікавою є практика залучення студентів академії до роботи у концертних програмах разом із артистами оркестру. Зараз у роботі концертні програми, де солістами є викладачі, студенти та аспіранти ОНМА.

Фролова Любов Вікторівна (заступник директора з навчальної роботи Одеського фахового коледжу мистецтв імені Данькевича) відзначила високий рівень підготовки фахівців за освітніми програмами. «Ми один великий організм – наші студенти вступають в академію, аби потім повернутися у коледж дипломованими фахівцями». Коледж є базою практики, що дозволяє активно брати участь у формуванні якісного фахівця. Також Любов Вікторівна розповіла, які компетентності є надзвичайно важливими та які саме програмні результати навчання допомагають досягнути успіху викладачу мистецького коледжу.

Власополов Юрій Олександрович  (директор мистецької хорової школи імені Стефана Крижановського) розповів учасникам зустрічі про критерії відбору на посади в школу, повідомив, які skills на сьогодні є необхідними для кандидата на посаду викладача. Рекомендував звернути увагу на сучасне мистецтво, на сучасні музичні стилі та підходи у викладанні, відзначив, що важливим навиком є вміння користуватися soft для створення аудіо та відео продукту, розумітися в аранжування. Це необхідно для створення контенту для концертних чи конкурсних виступів в умовах дистанційної роботи. Розповів детально про вимоги до піаністів-концертмейстерів. Підсумував свій виступ цікавим висновком, що окрім професійних skills важливою рисою для викладача є емпатія та любов до мистецтва. Адже працюючи з юними музикантами, необхідно прищеплювати у них любов до музики та до навчання, розширювати коло інтересів, сприяти розвитку творчого потенціалу.

«Якщо Ви маєте бажання працювати у нашій школі – прошу надавати Ваше резюме на електронну скриньку».

Літвінов Сергій Іванович (директор  мистецької школи №4 міста Одеси, Заслужений працівник культури України): «Цього року під час святкування 110 річниці від дня заснування Академії було приємно зустрітися із нашими випускниками, які на сьогодні є Вашими студентами, із колегами викладачами та митцями. Питання, які піднімаються сьогодні на зустрічі є дуже важливими, оскільки керівники мистецьких шкіл безперечно є зацікавленими у підготовці якісних фахівців. Студенти та випускники академії вже працюють у нашій школі, також цього року започаткована хороша традиція проходити педагогічну практику у стінах школи. У школі студентами пропонується не велике навантаження задля того, щоби робочий процес не заважав навчальному процесу. Після отримання диплому випускники мають змогу отримати вже значно більше навантаження».

Панченко Оксана Костянтинівна (заступник директора дитячої театральної школи міста Одеси): «На сьогодні викладацький склад школи поповнився студентами Вашої академії. Адже важко уявити актора, який не вміє співати, танцювати чи грати на музичному інструменті. В школі є окреме невеличке музичне відділення. Залучаючи високоякісних фахівців до викладання – ми зацікавлюємо діток до навчання. Минулого року підписали договір співпраці із ОНМА щодо проходження педагогічної практики студентами. Завдяки практичній реалізації положень договору – у школу прийшли на роботу Ваші студенти хормейстери. Важливо відзначити, що саме практична підготовка одразу в організації дає дуже хороші позитивні результати у досягненні певних програмних результатів навчання».

Було висловлено побажання щодо розширення кола знань із музичної літератури саме сучасними мистецькими зразками, розширення педагогічного репертуару творами українських композиторів.

Савенко Сергій Миколайович (головний хормейстер Одеського академічного театру музичної комедії, доцент, доктор філософії, Голова громадської організації «Українська хорова асоціація»): «Традиційно, театр музичної комедії та академія тісно співпрацюють. На сьогодні  театр є базою практики для студентів кафедри хорового диригування. Щороку 4 курс проходить виробничу практику в хорі.

Багато випускників вже працевлаштовані у колектив театру музичної комедії – це і диригенти, і інструменталісти, і хормейстери, і вокалісти.

На сьогодні є відкриті вакансії в хор – дві ставки тенорів і ставка бас-баритон. Запрошуємо до участі в конкурс на посади.

Із побажань не тільки для вокалістів, але й для інших фахових спеціалізацій – розширити коло своїх професійних вмінь сценічним рухом, адже сучасні театральні постановки – це не статичне дійство, а дуже активні та дієві режисерські та акторські знахідки. На сьогодні в театрі є багато вистав, де артисти оркестру виходять на сцену і грають як актори, беруть участь у масових сценах, що безперечно є інноваційною режисурою.

Вимоги до артистів хору театру музичної комедії та академічної капели є різними. До артистів театру висуваються вимоги як з вокальних, так і з акторських компетентностей. Важливим є вміння володіти трьома різними манерами співу – академічною, джазовою та народною.

Хочу привітати академію – кілька хвилин назад закінчився конкурс на посаду артиста хору. Переміг Ваш студент 1 курсу.

Хотів би підкреслити якість співпраці на всіх рівнях та висловити вдячність за підготовку справжніх митців».